Ústecký kraj spustil nový dispečink krajské dopravy. Pomůže i cestujícím

26. únor 2020 14:38

V Ústí nad Labem začal ostrý provoz nového dispečinku dopravy Ústeckého kraje. Sloužit bude i cestujícím, kteří mohou využít speciální číslo.

„Můžeme volat přímo dispečerům jednotlivých provozovatelů služeb a můžeme se obracet i přímo do vozidel, zejména do autobusů. Tím, že můžeme posílat zprávy o návaznosti,“ vysvětluje vedoucí ústeckého krajského dopravní dispečinku Jindřich Jelínek.

Tzv. „mozek veřejného cestování“ vznikl hlavně kvůli přehledu o krajské dopravě. Pomůže řešit aktuální problémy a zpoždění jednotlivých spojů, aby železniční a autobusová doprava v kraji zůstala zajištěná. V případě nutnosti poslouží operátor dipspečnku i cestujícím, a to na lince 475 657 657.

Centrální dispečink Dopravy Ústeckého kraje

„Pokud nějaký spoj selže, a může za tím být technická nebo přírodní událost, tak ten dispečer najde jiné spojení, nebo jen člověku poradí, aby v klidu počkal na zastávce, protože se spoj jen o chvíli opozdil a za chvíli tam bude,“ vysvětlil Jeřábek.

Podle náměstka hejtmana Jaroslava Komínka z KSČM vznikl krajský dispečink zejména proto, aby si kraj, jako objednatel dopravy, mohl jednotlivé dopravce kontrolovat.

„Pokud nás doteď nějaký dopravce ‚tahal za nohu' s tím, že nám například řekl, že autobus bez problému vyjel, tak my si to teď ověříme,“ vysvětlil Komínek.

Zřízení nového krajského dispečinku vyšlo, vedle platů zaměstnanců, na několik set tisíc korun, které kraj utratil za vybavení, nákup počítačů a software.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související