Ústecký kraj dává víc peněz na propagaci než v minulém volebním období

3. říjen 2012

Skoro 104 miliony korun dá Ústecký kraj v tomto volebním období na propagaci. Je to o více než 30 milionů víc než v letech 2004 až 2008. O své činnosti kraj kromě měsíčního zpravodaje informuje i v nové internetové televizi. Turisty kraj nově láká i prostřednictvím billboardů a zástupci úřadu i vedení kraje začali jezdit na veletrhy cestovního ruchu.

Dolní Poohří, České středohoří, České Švýcarsko a Krušné hory - tyto oblasti jednotlivě i jako celek propaguje kampaň Brána do Čech na stejnojmenném webu. Ústecký kraj se nabízí na veletrzích cestovního ruchu u nás i v Evropě. Někdy podle radního Radka Vonky z ODS vyrazí i dál - třeba s Lázněmi Teplice: "Společně se zúčastňujeme veletrhu například v Dubaji, ale to jenom v případě, když nám část té účasti uhradí vládní agentura Czech tourism, určitě jezdíme do Pekingu."

Většina cizinců ale jezdí do Prahy a na sever zamíří jen na výlet - třeba do Terezína. Také domácí turisté tady zřídkakdy tráví celou dovolenou, "Asi jedna velká třetina sem jede čistě na jednodenní zájezd například z Prahy, navštíví Pravčickou bránu, hřenské soutěsky a odjíždí. Další třetina jsou víkendoví zájemci o České Švýcarsko, a ta poslední třetina jsou potom prodloužené víkendy a týdenní návštěvy," potvrzuje Dana Štefáčková z infocentra Českého Švýcarska v Krásné Lípě.

Podle ředitele cestovní kanceláře BK tour v Hradci Králové Michala Moravce se ale o krásách severních Čech ví pořád dost málo. Podle krajského radního Radka Vonky ale kampaň zabrala: "V loňském roce jsme měli meziroční nárůst o dvacet procent, v letošním roce je to méně, ale jde o meziroční srovnání."

To potvrzují i hoteliéři. Na sever jezdí sice méně Němců, zato je více Poláků a turistů z rusky mluvících zemí. A také výrazně více Čechů.

autoři: hau , par
Spustit audio