Stravovat se zdravě můžete i pod stanem. S výživovou specialistkou o instantních potravinách

Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Ešusovou polévku zvládne každý malý zálesák

Doba dovolených a víkendových pobytů pod stanem se nezadržitelně blíží. Mnoho z nás si rádo dopřeje rychlé jídlo v podobě konzerv nebo dehydratovaných výrobků nejen na prázdninách, ale i během dnů, kdy nestíháme. Jak dbát na kvalitu jídla radila specialistka Mirka Zemanová.

Dnům, kdy byly konzervované potraviny strašákem, odzvonilo. Dnes musí projít složení každého instantního jídla přísnou kontrolou, aby látky obsažené v něm nebyly zdraví škodlivé. To ale neznamená, že tyto potraviny nemohou mít negativní vliv na náš organismus.

Podle specialistky přes výživu Mirky Zemanové rozhodně není vhodné tyto potraviny stavět na první místo našeho jídelníčku. „Pokud jedeme třeba na vandr, je jasné, že si vezmeme pár konzerv. Je ale dobré si vzít i čerstvé potraviny, které doplní náš jídelníček a vyváží stravu.“

Specialistka upozorňuje, že nejpoužívanějším konzervantem v průmyslově zpracovaných potravinách je sůl – ta ve větším množství způsobuje i závažné zdravotní problémy.

„Doporučená denní dávka soli na osobu je 5 gramů. Češi přitom zkonzumují průměrně 15 gramů denně.“ Sůl přijímáme v běžné stravě, to tedy znamená, že čím více konzerv sníme, tím více přijímáme soli.

Jídlo z konzerv není problém. Nemělo by ale být na talíři často

Mnoho lidí ale používá konzervy a průmyslově zpracované potraviny i v běžném životě – nemusíte se bát, že by každá konzerva byla hrozbou.

„I já mám doma v zásobě několik konzerv se zeleninou nebo luštěninami. Když nemám čerstvou zeleninu nebo namočené luštěniny a potřebuji rychle něco uvařit, sáhnu po konzervě,“ uklidňuje Zemanová.

Je tedy důležité přemýšlet nad tím, co a jak často konzumujeme. Měli bychom dodržovat zásady vyvážené stravy a držet se pravidla „všeho s mírou“.

autoři: Milan Král , Kateřina Klabzubová
Spustit audio