Speciální stroj na opravu kolejí se poprvé v Česku předvedl na „Švestkové dráze“

15. říjen 2018

Železničáři dnes poprvé v Česku nasadili na opravu trati speciální stroj s názvem RU 800 S. S jeho pomocí chtějí rychleji opravit koleje jednoho z úseků tzv. „Švestkové dráhy“, která vede z Lovosic na Litoměřicku do Mostu.

Speciální stroj vymění koleje, pražce i štěrk, který je pod nimi – to vše najednou.

„Dohodli jsme se s firmou Swietelsky Rail, že si tu odzkouší své technologie i tenhle nový stroj, poprvé v České republice. Takže Švestková dráha neslouží jako stavební polygon jen nám,“ vysvětlil generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdel.

Speciální stroj je opravdický kolos – je dlouhý téměř 180 metrů a váží 700 tun. Podle Lukáše Vostrého z firmy Swietelsky Rail je optimální, když během 12hodinové směny stihne obnovit zhruba 2 kilometry trati.

„Odsune stávající kolejnice, vyjme stávající pražce, odtěží a pročistí štěrkové lože, to pak vrací zpět a v dalším kroku vkládá nové pražce a kolejnice. Celkem na něm pracuje 26 strojníků, k tomu je kolem něj ještě dalších osm pomocných dělníků,“ popisuje Vostrý.

Modernizace Švestkové dráhy vyšla prozatím AŽD Praha zhruba na 80 milionů korun. Pravidelná osobní doprava by se měla na trať vrátit v závěru příštího roku. Vedle provozu osobních vlaků má trať sloužit také jako zkušební polygon na technologie, které firma vyvíjí.

autor: bach
Spustit audio

Související