Silničáři se znovu vrátí na prackovickou estakádu na D8. Budou zpevňovat rizikové území
Zřejmě ještě letos se na svah pod tzv. prackovickou estakádou dálnice D8 v Českém středohoří vrátí dělníci. Ještě důkladněji zabezpečí podloží, aby zabránili případným posunům dálničních mostů nad Prackovicemi nad Labem.
Podle původních plánů tam měli dělníci začít pracovat letos na jaře. Další termín prací pak posunuli silničáři na léto, kdy chtěli udělat zkušební injektáž do podloží pod estakádou. Plány se ale změnily.
„Uvažujeme o tom, že bychom na tu stavbu šli. Začali bychom injektovat, ovšem s velikými přestávkami – tak, abychom po každé sledovali nejen bezprostřední dění, ale i chování okolí stavby po předchozích injektážích,“ vysvětlil Jan Rýdl z ŘSD.
Do podloží plánují, laicky řečeno, napumpovat pod velkým tlakem cementový roztok a celou oblast tím zpevnit. Silničáři ale přemýšlí také nad jiným způsobem zajištění rizikového území, který by neměl podloží zavodnit.
Jde použití látek na bázi pryskyřic. „To znamená, že bychom, když to velmi zjednodušeně, laicky popíšu, pod klíčovými body stavby nechali vzniknout nové skalní bloky – tím bychom se vyhnuli vysokotlakému zavodnění těch citlivých míst,“ vysvětlil Rýdl.
Práce mají na svahu nad Prackovicemi začít v řádu měsíců. Jan Rýdl nevyloučil, že se k estakádě vrátí dělníci ještě letos. V současné chvíli je podle něj dálnice bezpečná.
Odvodnění svahu nad D8 přineslo problémy Prackovicím a Litochovicím
Odvodnění svahu pod estakádou i nedalekého sesuvu přineslo komplikace lidem v Prackovicích a Litochovicích, které pod dálnicí leží.
„Všechny stabilizační opatření vedla k tomu, že byly přerušeny prameny vod, které napájely vodovodní síť Prackovic a Litochovic, takže nám byl přiveden náhradní zdroj pitné vody. Kromě toho lidem vyschly studny, přitom někteří měli ze studen napájení přímo do svých domovů,“ vysvětlila před časem nezávislá starostka obou obcí Andrea Svobodová Křešová.
Pokud začnou dělníci s další stabilizací svahu pod prackovickou estakádou, nebude to podle Jana Rýdla z ŘSD znamenat uzavření dálnice.
V nejhorším případě by se doprava svedla na jeden ze dvou dálničních mostů. V takovém omezení už řidiči jezdili a to od zprovoznění dálnice v prosinci 2016 do loňského září.
Související
-
Dokončená D8 láká investory na Ústecko a Litoměřicko. Budují tu rozsáhlé logistické areály
U Lovosic na Litoměřicku budují stavbaři rozlehlý logistický areál. Poblíž chemičky vyroste několik hal, které mají mít rozlohu zhruba jako 26 fotbalových hřišť.
-
Ekologičtí aktivisté uspěli u soudu se stížností na postup...
Úřady budou muset znovu posoudit zhruba pětikilometrový úsek dálnice D8 u Řehlovic na Ústecku. Nejvyšší správní soud totiž uznal oprávněnost žádosti organizace Děti...
-
D8 přes České středohoří funguje už rok. Za tu dobu...
Před rokem se řidiči poprvé projeli po poslední chybějící části dálnice D8 v Českém středohoří. Od zprovoznění hlavní dopravní tepny mezi Prahou, Ústím nad Labem a ...
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Ficovo řešení kauzy ruského plynu do EU je nereálné, tvrdí expert. Na zavření plynovodu vydělá Orbán
-
Pro krajně pravicové strany je dnes otevřený antisemitismus tabu, popisuje expert Charvát
-
Jsou školy připravené na útoky žáků? ‚Je otázka času, než se stane něco hodně vážného,‘ říká ředitel
-
Toaletní papír, mýdlo, vložky a tampony. Na školách by mohly být povinně i menstruační potřeby