Šikana na školách existuje jak mezi učiteli a žáky, tak třeba ze strany rodičů směrem k učitelům

Jak by měla vypadat optimální komunikace mezi žáky, učiteli a rodiči? Na to se nám pokusí odpovědět Michaela Švejdová, expertka na důstojné pracoviště, prevenci a eliminaci šikany v práci.

„Každý si nějaký ten svůj důvod najde, proč se po někom vozit. Může to být nízké sebevědomí, ty děti nebo i dospělí můžou být nějakým způsobem traumatizovaní, a to trauma mohou projektovat na někoho dalšího. Je to také o moci – o využití toho, že jsem třeba silnější. Dokud jsem se ale nevěnovala šikaně, tak jsem nevěřila, co všechno jsou si lidé schopní udělat. A je přitom jedno, jestli jsou to dospělí, nebo děti,“ vysvětluje Michaela Švejdová.

Jak přitom dodává, u dospělých bývá forma šikany spíše rafinovaná, zatímco děti bez skrupulí sáhnou i po fyzickém násilí nebo nemají vůbec problém lhát či jiným způsobem ubližovat.

Změnila se nějak šikana od dob našich školních let? Jak šikanu proměnily sociální sítě? Dá se jednoduše poznat, že je někdo ve třídě šikanovaný? Co by doporučila obětem šikany, ať už té fyzické, psychické nebo kyberšikany? Kdo jim může pomoci? Nejen to se dozvíte z audiozáznamu celého rozhovoru

Spustit audio

    mujRozhlas

    –  audiosvět Českého rozhlasu na jednom místě

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.

    Václav Žmolík, moderátor

    ze_světa_lesních_samot.jpg

    Zmizelá osada

    Koupit

    Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.