Řidičům se otevírá dokončený úsek koridoru mezi Chomutovem a Mostem

18. prosinec 2020 09:25

Hlavní silniční tah mezi Chomutovem a Mostem je kompletně čtyřproudý. Od 18. prosince řidiči projedou po nově postaveném úseku na silnici I/ 13 u Třebušic na Mostecku. Dělníci tam dokončili víc než 1 300 metrů chybějící silnice včetně přemostění železnice.

„Průjezd celé křižovatky Třebušice bude možný od pátečního poledne. Na hlavní trase zůstane částečné omezení po dobu dokončení montáže příjezdových svodidel po převedení dopravy. Toto omezení skončí nejpozději do sobotního poledne,“ uvedla Iveta Štočková ze stavební firmy Eurovia, která měla výstavu koridoru u Třebušic na starosti.

Vlastní stavbu zbrzdilo například podloží.

„Bylo zapotřebí věnovat čas na dosednutí podloží výsypky pro most přes silnici III. třídy a násypy komunikace. Zásadní akcí bylo přemostění přes železnici. Měli jsme omezený přístup do kolejiště a montáž nosné konstrukce probíhala za úplné noční výluky vlaků,“ doplnila Štočková.

Nový most, který doplnil jeden stávající, totiž vede nad hlavní tratí z Ústí na Chomutov a Karlovy Vary. Vedle toho se museli silničáři vypořádat i se starou ekologickou zátěží.

„Bylo to ložisko azbestu, jehož odstranění není tak jednoduché jako v případě obyčejné zeminy, protože je víceméně karcinogenní. Proto bylo to jeho odstranění zapotřebí řešit speciální společností, která na to má vybavení a speciální technologický postup, který bylo třeba projednat s krajskou hygienickou stanicí,“ vysvětlil Marek Sotona z Ředitelství silnic a dálnic.

Ani po zprovoznění nového úseku koridoru mezi Mostem a Chomutovem ale práce kolem silnice neskončí.

„Chybí vlastně dokončení vodorovného značení v plastu. V současné době to máme v barvě. Bez vodorovného značení by nám policie nedala souhlasné stanovisko, abychom tam mohli ten provoz zahájit. Na příští rok nám zbývají práce na vegetaci a drobné terénní úpravy,“ doplnil Marek Sotona z chomutovského Ředitelství silnic a dálnic.

Řidiči se po poslední části koridoru mezi Mostem a Chomutovem projedou zhruba po třech letech od zahájení stavby.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související