Řidiči v Ústeckém kraji jsou na přejezdech ukázněnější. Při střetu s vlakem letos nikdo nezemřel

1. září 2017

Na železničních přejezdech v Ústeckém kraji letos nezemřel jediný člověk. Podle údajů Drážní inspekce ubylo i nehod na samotných přejezdech. Naopak v celé republice letos nehod, při kterých po střetu vlaku s autem zemřeli lidé, přibylo.

V Ústeckém kraji jsou rizikové železniční přejezdy dva. Jeden v Lounech a druhý na vjezdu do Šluknova na Děčínsku.

Právě na přejezdu u Šluknova se před dvěma lety stala vážná nehoda. Řidič kamionu nerespektoval červená světla a vjel na koleje, kde ho smetl vlak. Výsledek? Těžce zraněný strojvedoucí a 11 zraněných lidí.

Tahle nehoda z roku 2015 skončila před soudem, ten uznal řidiče vinným z obecného ohrožení z nedbalosti, za které ho podmínečně odsoudil na 3 roky do vězení a na stejnou dobu mu zakázal řídit.

Další na nehody bohatý přejezd mají v Lounech, potvrzuje mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal: „Od roku 2015 se na tomto přejezdu udály tři mimořádné událostí.“

Oběma přejezdům chybí závory a v tom tkví jejich takzvaná „nebezpečnost“. Dovoluje totiž řidičům ignorovat svítící červenou. Nezávislá starostka Šluknova Eva Džumanová je ale ráda, že tu závory chybějí: „Byli jsme jednou z posledních oblastí, kde závory fungovaly, a ty čekací doby na přejezdech byly opravdu dlouhé.“

Mluvčí Českých drah Jakub Ptačinský navíc dodává, že termín „nebezpečný železniční přejezd““ vlastně neexistuje: „Takový přejezd neexistuje. A kdyby byl, tak bychom ho neprovozovali. 99,9 % nehod zaviněných řidičem, nikoliv železnice nebo rozhledových poměrů a dalších věcí.“

Zatímco v Ústeckém kraji letos nezemřel na železničním přejezdu ani jeden člověk, v celé republice se počty lidí usmrcených vlakem na přejezdech skoro zdvojnásobily. A to jen během dvou prázdninových měsíců. V roce 2015 o prázdninách zemřelo 7 lidí, letos už 13.

autor: dap
Spustit audio