Rekonstrukce vlakového nádraží v Roudnici nad Labem je hotová. Protáhla se ale téměř o půl roku

23. květen 2023 14:14

V Roudnici nad Labem skončila rozsáhlá rekonstrukce tamního vlakového nádraží. Za celkovou přestavbu zaplatila Správa železnic více než 340 milionů korun. Opravy nástupišť a jednotlivých kolejí měly být ale hotové už loni v listopadu.

Jedním z důvodů, proč práce na dokončení nádraží neprobíhaly podle plánu, je začátek rusko-ukrajinského konfliktu, který zpomalil dodávky některých materiálů.

Na konci listopadu se pak stavebníci také potýkali s velkými potížemi ohledně oprav podchodu. Jeho strop byl v horším stavu, než si stavební firma původně myslela. Následovala změna projektu – stavbaři museli zbourat část podchodu i stropu nad bývalou kotelnou a obchodem, pak znovu vše zaizolovat a postavit.

Stavbyvedoucí Martin Počta potvrdil, že šlo o nejnáročnější část celé rekonstrukce, a to kvůli enormní pracnosti. Jednotlivé činnosti nešlo nijak urychlit a na malém prostoru muselo pracovat rovnou několik skupinek specializovaných dělníků. Práce zbrzdilo také chladné a deštivé počasí.

V souvislosti s opravami platila od června pro cestující řada dopravních omezení. Opětovný návrat vlaků na koleje 7. prosince ale firma stihla a spoje v tomto úseku jezdily jako dřív.

Po rekonstrukci nádraží je na něm o jedno nástupiště víc. S tím souvisí i úprava trakčního vedení a zabezpečovacího zařízení. Klasické vlakové spoje projedou stanicí nezměněnou rychlostí, a to 130 km/h. Na každé z nástupišť teď nově vede kromě opraveného schodiště i výtah – roudnické nádraží se tak stalo bezbariérovým.

Stavebním úpravám se nevyhnula ani samotná výpravní budova. Opravené schodiště teď doplňuje nový orientační systém. Podchod i jednotlivá nástupiště mají nové osvětlení a po celém nádraží je rozmístěný kamerový systém.

Ředitel stavby Jakub Štěrba uvedl, že poslední etapou je takzvané propracování, kdy si koleje určitým způsobem sednou – pak je ještě zapotřebí tyto koleje podbít do správné polohy.

Spustit audio

Související