První vlaky vyjedou na opravenou část Kozí dráhy dříve
Na Kozí dráze mezi Děčínem a Telnicí na Ústecku pojedou vlaky už poslední březnový víkend.
Pravidelný provoz na trati skončil v roce 2007. Železničáři část trati loni na podzim opravili a Ústecký kraj na ni objednal turistické spoje.
Ty začnou na Kozí dráze jezdit o týden dřív, než ostatní turistické linky v regionu. „Domnívali jsme se, že by se mezi nimi Kozí dráha, jak se říká, ztratila. Proto jsme se dohodli s důležitými lidmi na trati, že termín bude o týden dřív,“ řekl náměstek hejtmana Jiří Řehák z uskupení Spojenci pro kraj.
Náměstek hejtmana Jiří Řehák teď chce jednat také o obnovení dalšího úseku trati z Telnice na Ústecku do Krupky na Teplicku.
„Osobně chápu zprovoznění úseku Děčín – Telnice jako první z kroků. Aby to mělo smysl, druhý krok, to je provoz z Telnice do Krupky, by měl v dohledné době proběhnout. Bude samozřejmě záležet na kondici státu, centrální komise, ministerstvu dopravy, které možná nebudou chtít uvolňovat peníze v rozpočtovém provizoriu,“ dodal náměstek Jiří Řehák.
Související
-
Obnovené vlaky na Kozí dráze už jsou součástí nového jízdního řádu
Vlaky se mají na Kozí dráhu vrátit na začátku turistické sezóny.
-
Kvůli koronaviru upustil Ústecký kraj od vypravení turistických vlaků na Kozí dráze
Ústecký kraj zrušil plánované mikulášské vlaky na děčínské části trati.
-
V historické budově nádraží v Louce u Litvínova by mohlo vzniknout muzeum Moldavské a Kozí dráhy
Budova nádraží v Louce u Litvínova je součástí 2 historických železničních tratí. Zatímco na Moldavu vlaky jezdí, na Kozí dráhu se vrátí po 14 letech v příštím roce.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Hroboň: Případ korupce v Motole by měl sloužit jako varování pro politiky. Systém potřebuje změny
-
Překvapeni rozsahem i brutalitou. Izraelská armáda 7. října 2023 podle vnitřního vyšetřování zcela selhala
-
Chceme přesunout gigafactory na brownfield, říká kraj. Developeři o tom nic neví
-
Budinský už není náměstkem v Motole. Veterán z Perského zálivu je ústřední postavou celé kauzy