O výstavbě vysokorychlostní tratě z Prahy přes Ústí nad Labem Drážďan má stát rozhodnout ještě letos
Do konce letošního roku bude jasné, jestli, a v jaké podobě, povede v česku nové železniční spojení z Prahy přes Ústí nad Labem do saských Drážďan.
„To finální rozhodnutí je na ministerstvu dopravy. My doufáme, že to rozhodnutí padne v druhé polovině tohoto roku,“ informoval v Ústí nad Labem ředitel strategie Správy železniční dopravní cesty Radek Čech.
Popsal i plánovanou trasu nové vysokorychlostní trati: „Z Prahy to půjde přes Balabenku, Vysočany, pak to půjde v nové stopě, potká se to zhruba v Lovosicích, tam bude možnost sjezdu, pak ta nová trať překoná řeku do Litoměřic, kde bude opět možnost zastávky. Pak půjde tunelem do Ústí nad Labem, kde překoná centrální nádraží, a zhruba v prostoru Chabařovic se to znovu zavrtá do země a půjde to do Německa, kde vyústí na stávající hlavní nádraží Drážďanch.“
Železničáři rozdělují výstavbu na tři hlavní části. Nejdříve začne zřejmě stavba nové trati mezi Prahou a Lovosicemi.
„Je to v relativně rovinatém terénu, tady na základě výjimky ministerstva dopravy jdeme rovnou do dokumentace pro územní řízení, kterou, jak doufáme, zadáme v průběhu příštího roku. Takže termín, kdy bychom mohli mít stavební povolení, je někdy v roce 2027. Ale berte to, prosím, jako odhad,“ doplnil Radek Čech ze Správy železniční dopravní cesty s tím, že jedna z hlavních zastávek nové trati má být i v Ústí nad Labem.
Společně s novou vysokorychlostní tratí se ale chystá i nové spojení z Prahy do Mostu.
V tomto plánu se počítá i s novou tratí Nová Ves – Louny – Most, protože dnes cestovat z Chomutova do Prahy vlakem je na 2 hodiny, což je katastrofální. Jsem proto rád, že z obou dvou částí, jak západní, tak východní, našeho kraje se lidé nově dostanou rychleji do hlavního města,“ komentoval po společném jednání se železničáři komunistický náměstek ústeckého hejtmana Jaroslav Komínek.
Nová spojení z Prahy do Ústí nad Labem a Drážďan, a také z Prahy do Mostu, vyjdou dohadem SŽDC na zhruba 140 miliard korun. Hotovo má být nejpozději v roce 2050.
Související
-
Vysokorychlostní dráha do Drážďan má vést i přes Ústí nad Labem. Potvrdila to studie
Vysokorychlostní trať mezi Prahou a saskými Drážďany by měla vést přes Ústí nad Labem. Informovala o tom SŽDC na základě studie proveditelnosti nového železničního spojení.
-
Vysokorychlostní trať z Prahy do Drážďan by vyšla na miliardy...
Vláda před časem schválila koncepci vysokorychlostních železničních tratí. Ty by měly výrazně zkrátit cestování vlakem na hlavních trasách v Česku. Ústecký kraj by ...
-
Z Prahy do Drážďan za 50 minut? Vysokorychlostní trať by to...
Zhruba za 20 let by se cesta z Prahy do Drážďan mohla zkrátit ze současných víc než dvou hodin na 50 minut. Počítají s tím plány na stavbu nové vysokorychlostní žel...
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
5 nečekaných momentů inaugurace: Muskův pozdrav, senátor v kraťasech a Trumpův polibek
-
Trump sám sebe vnímá a prezentuje jako spasitele až biblických rozměrů, popisuje amerikanista
-
Soud přiznal Tempelovi odškodnění skoro 9 milionů korun. Požadoval desetkrát víc
-
Žák, který chtěl v Rudolfově střílet na učitelku, je v diagnostickém ústavu. Rozhodl o tom soud