Nevyžádaná reklama. Co s tím?
Znáte to určitě taky - přijdete domů a poštovní schránka přetéká reklamními letáky, mezi nimi dopis nebo složenky… Většinu z nás to spíš obtěžuje a nakonec stohy letáků vynášíme do odpadu. Co s tím?
Existuje vůbec nějaká obrana?Na to se Slávka Brádlová zeptala vedoucího právní poradny časopisu dTest Lukáše Zeleného.
„Musíme rozlišovat mezi dvěma druhy reklamy – reklamou adresnou a neadresnou. V případě reklamy neadresné, což jsou jakékoli letáky, pozvánky a další reklamní materiály stačí umístit na schránku zřetelné označení „Nevhazujte reklamu“ a šiřitel je povinen vaše přání respektovat... Zákon přímo zakazuje šíření nechtěné reklamy. V případě že neznáme konkrétní osobu, je vhodné se obrátit na konkrétní firmy a vyzvat je, aby mi reklamy nezasílaly...“ vysvětluje Lukáš Zelený.
V případě adresné reklamy je postup obrany trochu jiný. „Musíme vyzvat odesílatele, že si nepřejeme další zasílání a můžeme s tím spojit i požadavek, aby byly naše osobní údaje z jeho databáze odstraněny. Pokud toto nebude odesílatel respektovat, můžeme podnět krajskému živnostenskému úřadu...“ dodává Lukáš Zelený.
Pokud i vás něco zlobí nebo vám otravuje život, napište nám - zkusíme najít odpověď i dobrou radu…
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.