Nevyžádaná reklama. Co s tím?

14. leden 2013

Znáte to určitě taky - přijdete domů a poštovní schránka přetéká reklamními letáky, mezi nimi dopis nebo složenky… Většinu z nás to spíš obtěžuje a nakonec stohy letáků vynášíme do odpadu. Co s tím?

Existuje vůbec nějaká obrana?Na to se Slávka Brádlová zeptala vedoucího právní poradny časopisu dTest Lukáše Zeleného.

„Musíme rozlišovat mezi dvěma druhy reklamy – reklamou adresnou a neadresnou. V případě reklamy neadresné, což jsou jakékoli letáky, pozvánky a další reklamní materiály stačí umístit na schránku zřetelné označení „Nevhazujte reklamu“ a šiřitel je povinen vaše přání respektovat... Zákon přímo zakazuje šíření nechtěné reklamy. V případě že neznáme konkrétní osobu, je vhodné se obrátit na konkrétní firmy a vyzvat je, aby mi reklamy nezasílaly...“ vysvětluje Lukáš Zelený.

V případě adresné reklamy je postup obrany trochu jiný. „Musíme vyzvat odesílatele, že si nepřejeme další zasílání a můžeme s tím spojit i požadavek, aby byly naše osobní údaje z jeho databáze odstraněny. Pokud toto nebude odesílatel respektovat, můžeme podnět krajskému živnostenskému úřadu...“ dodává Lukáš Zelený.

Pokud i vás něco zlobí nebo vám otravuje život, napište nám - zkusíme najít odpověď i dobrou radu…

Spustit audio

    Nejposlouchanější

    Více z pořadu

    E-shop Českého rozhlasu

    Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?

    Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

    jak_klara_obratila_na web.jpg

    Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama

    Koupit

    Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.