Některá města začínají omezovat parkování dodávek na sídlištích. V Teplicích se opatření osvědčilo, v Krupce ho teď zavádějí
Služební dodávky zabírají parkovací místa v už tak přeplněných ulicích. S takovými problémy se zejména na sídlištích potýkají třeba v Teplicích nebo sousední Krupce. Rozhodli se tam proto parkování dodávek omezit.
„Kolikrát se stalo, že my, kteří tu bydlíme, jsme neměli kde zaparkovat, a ta třicítka? Ano – tady se nedávno stalo, že tady dítě vyběhlo pod auto,“ souhlasí s novými opatřeními Martina Kůtková.
V dolnomaršovském sídlišti z roku 1975 bydlí 13 let. Parkování v úzkých ulicích mezi paneláky je komplikací na mnoha místech.
V Krupce podle starosty Jana Kuzmy z hnutí ANO před rokem přišli s řešením. Teď ho uvádějí do praxe. „My jsme v tom návrhu seděli nad mapou s tím, aby to bylo co nejlépe průjezdné pro všechny. Aby bylo zajištěno to parkování, abychom snížili tu rychlost z 50 na 30, a aby byla nějaká koncepce toho sídliště.“
Prioritou bylo dostat služební dodávky ze sídliště, aby tady nezabíraly místo osobním autům místních obyvatel. „Ta větší auta těch podnikatelů už před těmi paneláky parkovat nebudou. Budou mít vyčleněné své místo,“ potvrzuje Kuzma.
Služební dodávky teď nově mohou parkovat jen na okraji sídliště, nikoliv mezi domy. Tam se dostanou jen kvůli zásobování – mohou tam přitom jen zastavit.
Velká nákladní auta nad 2,8 tuny ovšem do Krupky nesmějí vůbec. „Do Krupky je obecně zákaz vjezdu nákladním automobilům – ten je vlastně na všech vjezdech. Takže by sem nákladní auta neměla jezdit, tedy s výjimkou zásobování,“ dodává Kuzma.
V Teplicích už parkování dodávek také omezují
Parkování dodávek loni v létě upravovali taky v Teplicích, v sídlišti Nová Ves.
„Výhoda této lokality je to záchytné parkoviště, kde můžou dodávky odparkovat,“ vysvětluje náměstek primátora Teplic, Hynek Hanza z ODS, který změny v novoveském sídlišti navrhoval.
„Samozřejmě bychom to chtěli aplikovat i v jiných částech města, ale ještě jsme si přesně neřekli, kde, protože by to potřebovaly všechny části. Na sídlištích je to největší problém – ta totiž nebyla stavěna na takovou automobilovou zátěž, takže tam ta parkovací kapacita neodpovídá tomu, kolik tam je bytů – dnes máte na domácnost minimálně jeden vůz,“ uzavírá Hanza.
V teplickém sídlišti nesmějí dodávky parkovat přes noc, v krupském vůbec.
Související
-
Oprava dálničního přivaděče u Teplic po pauze pokračuje. Podle ŘSD má skončit do čtyř měsíců
Oprava mostů u Teplic bude komplikovat dopravu nejspíš do poloviny července. Kyvadlový provoz tam řídí semafory, ve špičce se tvoří dlouhé kolony aut.
-
Teplice se snaží rozšířit plochy pro parkování, nová místa mají vzniknout v části Řetenice
Ve Zrenjaninské ulici v teplických Řetenicích by měla přibýt parkovací místa. Plánuje to vedení města.
-
Zastupitelé Teplic z ODS a TOP 09 nepodpořili nové nízkoprahové centrum. Záměr i tak prošel
Nízkoprahové centrum v Teplicích by nově mohlo sídlit v bývalé měnírně v Trnovanech. Odsouhlasila to většina zastupitelů. Zastupitelé ODS a TOP 09 ale návrh nepodpořili.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Armáda se učí pracovat se ‚sněhovými vločkami‘. Generace Z se hodně ptá proč, říká instruktor
-
Raketová zkouška Severokorejců je důrazným vzkazem Trumpovi, říká analytik Slezák
-
Tři obrazy za 15 milionů korun. Francouzská aukční síň vydražila tři díla českého malíře Josefa Šímy
-
Jsme schopní hrát vyrovnané zápasy s nejlepšími, potěšily české výkony na turnaji trenéra Sabatého