Nad Ústím nad Labem létal vrtulník - pomáhal v kolejišti
Železničáři rozebírali na ústeckém západním nádraží staré trakční vedení. Dělníci rozřezávali jednotlivé stožáry na dvě poloviny a vrtulník je pak přenesl na skládku, kde se dál rozřežou na menší díly.
Záleželo na rychlosti akce, aby bylo kolejiště co nejrychleji volné. Akci sledovala řada lidí.
„Je to fantastický zážitek hlavně pro naše vnoučata,“ řekl Jiří Krejčí, kteří přišel se dvěma vnoučaty.
V podstatě na zkušenou přišel i Vladimír Rousek z Děčína: „Děláme výškové práce, tak jsme se rozhodli podívat se,“ řekl. „Je to zajímavé. Jak jinak by si tady mohli poradit?“ mávl směrem ke kolejišti.
„Je to velmi nepřístupné místo,“ vysvětlil, proč zvolili železničáři právě vrtulník, regionální ředitel firmy Správy železniční a dopravní cesty Jan Kašpar. „Vychází z hlediska omezení dopravy a rychlosti snesení (stožárů) nejlépe.“ Doplnil, že jde o 18 stožárů z počátku 60. let, které už dosloužily. „Nevyhovovaly současným požadavkům,“ dodal Kašpar.
Související
-
Železničáři chtějí začít modernizovat trať mezi Litoměřicemi a Děčínem do 6 let
Modernizace trati mezi Litoměřicemi a Děčínem má stát víc než 9 miliard korun. Železničáři s ní chtějí začít zhruba do 6 let.
-
Železničáři chtějí modernizovat trať mezi ústeckým Střekovem a Litoměřicemi
Zvýšení bezpečnosti, komfortu cestování a rychlosti. To má podle železničářů přinést rekonstrukce trati mezi ústeckým Střekovem a Litoměřicemi.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rezignace Langšádlové je škoda. Prioritou je dotáhnout to, co začala, věří místopředseda rady vlády
-
Škody na vinohradech přesáhly podle svazu dvě miliardy korun. V Čechách dosahují 95 procent
-
Křetínský koupil pětinu ocelářského kolosu Thyssenkrupp, který masivně investuje do vodíku
-
Zákaz řízení a pokuta. Slovenský politik Danko dostal trest za sražení semaforu