Na některé hlavní trati v Ústeckém kraji se opět vrátí staré vlaky
V závěru příštího roku začne v Ústeckém kraji provozovat osobní vlaky na hlavních tratích společnost RegioJet. Za 15letou smlouvu zaplatí hejtmanství víc než 11 miliard korun. Do změny dopravce ale budou cestující třeba mezi Děčínem a Kadaní jezdit starými vozy. České dráhy totiž v zakázce kraje neuspěly a současné moderní vlaky přesunou do jiných krajů.
„V prosinci letošního roku, to znamená rok před začátkem platnosti té nové velké smlouvy s RegioJetem, budou České dráhy stahovat celkem pět vlakových souprav RegioPanter, které nahradí starší vozy,“ shrnuje krajský radní pro dopravu Tomáš Rieger z ODS.
„Ty starší vlaky budou jezdit na části trati U1. Přesuneme je také na linky, které jsou jen velmi málo využívané – propojka Kadaně s Prunéřovem nebo linka U7 mezi stanicí Ústí nad Labem - Střekov a Děčínem,“ doplňuje Jakub Jeřábek z krajského odboru dopravy.
Podle opozičního zastupitele a předsedy kontrolního výboru Jana Papajanovského ze Starostů pro Ústecký kraj si mělo hejtmanství ohlídat, jaké vlaky budou v regionu jezdit.
„Od prosince 2026 tady budou jezdit nové vlaky od dopravce RegioJet za výrazně výhodnější cenu, než za kterou nám tady teď po dobu zhruba roku budou jezdit staré vlaky Českých drah,“ shrnul Papajanovský.
Závazek nasazení RegioPanterů v současné smlouvě není
Radní Tomáš Rieger ale namítá, že kraj neměl pro zajištění provozu na výběr: „Byla soutěžena tříletá smlouva – tedy na velice krátké období ve vlakové dopravě. Jedinou nabídku podaly České dráhy, které se odmítly zavázat k něčemu takovému, jako je konkrétní typ moderních nízkopodlažních vozů.“
Smlouvou se bude zabývat i krajský kontrolní výbor. České dráhy také odmítly, že by smlouvu s krajem porušily.
„Platná dočasná smlouva závazek nasazení elektrických jednotek RegioPanter neobsahuje. Nedochází tedy ke stahování RegioPanterů, ale k jejich plánovanému přesunutí pod nový závazek do Pardubického kraje,“ uvedl mluvčí Filip Medelský.
Ve hře je také možnost, že by některé linky v předstihu obsloužil RegioJet. Podle mluvčí Alexandry Janoušek Kostřicové jednají s výrobcem vlaků o jejich dřívějším dodání.
Související
-
Vodíkové vlaky by mohly v Česku jezdit v roce 2030, vědci uvažují také o trati do Šluknova
Na nejméně čtyřech regionálních železničních linkách v Česku by mohly do budoucna jezdit vodíkové vlaky. Tři z těchto tratí vedou na sever Čech.
-
Správa železnic chce utratit přes šest miliard korun za modernizaci hlavní podkrušnohorské železnice
Během letošního roku chce Správa železnic začít s opravou části hlavní podkrušnohorské trati mezi Kyjicemi a Prunéřovem. Podle železničářů půjde o práce za miliardy korun.
-
Fotopasti by mohly pomoct objasnit nastražené kameny na kolejích krušnohorské železnice na Teplicku
Provoz vlaků mezi Dubím a Hrobem na Teplicku v posledních týdnech několikrát zastavily nastražené překážky na kolejích. Policie věc vyšetřuje jako obecné ohrožení.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Bradáčová je loajální sama k sobě. Bude chtít, abychom o ní v nové funkci slyšeli, očekává Slonková
-
Za bezchybným úsměvem budoucnost Francie? Bardella zatím odmítá, že je ‚plán B‘ po Le Penové
-
Hokejisté Komety slaví v semifinále se Spartou první triumf. Pozdní gól Cingela zajistil Brnu výhru 3:2
-
Poslední ze čtveřice amerických vojáků v Litvě je po smrti. Všichni zapadli v obrněném vozidle do bažiny