Fotopasti by mohly pomoct objasnit nastražené kameny na kolejích krušnohorské železnice na Teplicku
Provoz vlaků mezi Dubím a Hrobem na Teplicku v posledních týdnech několikrát zastavily nastražené překážky na kolejích. Případy začaly 11. prosince, kdy provoz na krušnohorské železnici zahájil nový dopravce. Policie věc vyšetřuje jako obecné ohrožení.
„Těch smutných lidí tady u mě na nádraží bylo celkem dost, co nikam nejeli. Takže pak sedli do aut a jeli tam auty – tedy přesně to, co nechceme,“ popisuje Karel Našinec, který bydlí v budově nádraží v Dubí.
Pracuje jako výpravčí na teplickém hlavním nádraží, odkud řídí i dopravu na moldavské trati. „Měl jsem to štěstí, že jsem nebyl ve službě. Protože tu ale bydlím, tak jsem zavolal kolegům a optal se jich, proč vlak nejede, abych mohl ty lidi, co tu byli, informovat,“ vzpomíná Našinec.
Silvestrovský výlet do Krušných hor cestujícím překazila překážka na kolejích poblíž města Hrob. Jeho nezávislý místostarosta Karel Hirsch, který je velitelem dobrovolných hasičů, se o zásahu drážních kolegů dozvěděl z informačního systému.
„Technická pomoc, odstranění překážek, první stupeň poplachu. Překážka na trati z Dubí do Hrobu, kilometr 143,6. Bylo to bez zranění, nedošlo k nárazu,“ shrnul úsečně Hirsch.
„Ten poslední šutr byl opravdu obrovský – měl přes metrák. Takže rozhodně to nemohly být nějaké děti,“ popisuje silvestrovskou překážku Michal Skala, hlavní dispečer společností Railway Capital, která 11. prosince na moldavské dráze vystřídala České dráhy.
Nejde o ojedinělý incident. Policie vše řeší jako související sérii
První incident se stal hned první den provozu nové společnosti. Vlak mezi Hrobem a Střelnou klouzal po olejovité látce na kolejích, o kus dál se pak na dráze objevilo kamení.
Kameny zastavily provoz na horské železnici ještě i 27. prosince. Policie události šetří jako související sérii. Podle mluvčí Ilony Gazdošové z taktických důvodů nechce zveřejnit konkrétní postupy, ale žádá o případné svědectví.
Zareagoval třeba Klub přátel Krušnohorské železnice z Oseku, kterému předsedá Martin Müller. „Prý tam měli i nějaké drony, my jsme zapůjčili jednu fotopast,“ přibližuje.
V brzké dopadení pachatele doufá taky Petr Fišer z nadace Moldavská dráha, která usiluje o opětovné propojení moldavské dráhy s Německem: „Je to ohrožení osob i té mnohaleté snahy měst a obcí na propojení s německou stranou.“
O dočasném preventivním snižování rychlosti dopravce neuvažuje, podle dispečera Skaly by vlaky nabíraly zpoždění, strojvůdce ale nabádá k obezřetnosti.
Související
-
Na železniční trať z Lovosic do České Lípy se po výluce částečně vrátily vlaky
Na trati z České Lípy do Lovosic už opět jezdí vlaky. Ale jen částečně v úseku Lovosice - horní nádraží Litoměřice.
-
Nádraží v Moldavě je na prodej. Rozhodli o tom zastupitelé krušnohorské obce
Krušnohorská obec Moldava prodává budovu historického nádraží. Záměr prodeje kulturní památky schválili zastupitelé.
-
Na horním nádraží v Úštěku dokončují nadšenci rekonstrukci tamní trati
Po 22 letech se k hornímu vlakovému nádraží v Úštěku vracejí koleje, které ho opět napojí na trať z Lovosic do České Lípy.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Člen vedení státního developera: Když nenabídneme alespoň tolik, co ostatní, investoři půjdou jinam
-
Vláda odvolala českého velvyslance v Rusku. Pivoňka odejde ke konci května
-
Votavová: Symbolika návratu do Evropy převálcovala vše ostatní. Z toho pramení česká deziluze z EU
-
Úprava plastiky na Andělu? Přátelství mezi Moskvou a Prahou byla jen propaganda, hájí rozhodnutí Hřib