Na děčínském sídlišti Březiny přibudou parkovací místa. Ještě letos tam začnou rozsáhlé úpravy

03135159.jpeg
03135159.jpeg

Město Děčín se chystá letos začít s úpravami sídliště Březiny. Celá akce bude rozdělená na tři etapy, ta první vyjde zhruba na 20 milionů korun. Místní obyvatele nejvíce trápí nedostatek parkovacích míst a špatné chodníky.

„Jak jsme spokojeni se současnou situací? Ani se neptejte, hnus prostě. Nedá se tady zaparkovat, ani vyjet se nedá. To je neskutečný, jedete ráno do práce a nevyjedete,“ shodují se Pavel a Sandra Polákovi.

A nejsou sami, třeba paní Lence Toncarové vadí nejen nedostatek parkovacích míst, ale i špatné chodníky. „Mě i štve, když jdu pěšky s malou, tak se sem nevejdeme ve dvou, i když sem měla kočárek a vozila jsem holky do školy.“

Problém nastává také, když se má na sídliště dostat záchranka nebo hasiči

„No ty vůbec, tady v tom paneláku hořelo, tak přijeli o 50 minut později, než měli, taky proto tam kvůli tomu umřel člověk,“ říká Pavel Polák.

Jeho slova potvrzuje mluvčí magistrátu Markéta Lakomá: „Problémem sídliště je za prvé nedostatek parkovacích míst, za druhé velmi ztížený přístup integrovaného záchranného systému, kdy v případě nějakého zásahu by nebylo možné projet s těmi velkými vozy.“

Podle místních obyvatel je velkým problémem už jen vyvážení odpadů

„I popeláři, co vídám, tak tady je to docela problém. Záchranka, popeláři, velký problém. Když někdo vyjede naproti, vycouvají a zkusí se uhnout,“ shodují se Lenka Toncarová a Jindřich Janoušek.

Právě pan Janoušek je nájemcem placeného a hlídaného parkoviště. Magistrát avizoval, že by ho chtěl zrušit a zpřístupnit všem obyvatelům. Jindřich Janoušek to ale nevidí jako dobrý nápad.

„Jde o to, že ty lidi jsou nešťastný, kteří tam parkují. Jsou to živnostníci, dělají v Německu, oni mají strach z toho, že přijedou v noci, mají tam nářadí, mají tam zboží a nevědí, kam mají to auto dát. Prostě chtějí mít to auto pohlídané a chtějí mít místo.“

Obyvatelé Březin revitalizaci vítají. Podle magistrátu by měla špatnou dopravní situaci vyřešit. Po kompletní revitalizaci by měl počet míst na parkování narůst o více než polovinu.

„Samozřejmě by mělo dojít k úpravě chodníků a zelených ploch. Tato revitalizace by měla být rozdělena do tří etap. Ta první etapa by měla začít co nejdříve, takže ani nebudeme čekat na to, jestli se nám podaří získat nějakou dotaci, město tedy bude investorem samo,“ dodává mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.