Most nabízí peníze podnikatelům, kteří si upraví reklamní plochy na provozovnách podle městského manuálu

17. červen 2024 12:11

V ulicích Mostu by mohlo být méně křiklavé reklamy a různorodých nápisů. Město chce omezit reklamní smog manuálem. Radí v něm, jak udělat nerušivou a přitom účinnou reklamu. Podnikatele chce ke změně nápisů na provozovnách motivovat i penězi. Každý může dostat až 25 000 korun.

„Je to dobrá nabídka od města – máme v plánu podobu naší prodejny už nějaký čas změnit, navíc to je teď výhodné, tak tu nabídku určitě využijeme,“ konstatuje Jana Němečková, zaměstnankyně firmy, která na třídě Budovatelů provozuje solárium.

Aby podnikatelé dosáhli na dotaci města, musí být úprava reklamních ploch a výloh ve shodě s manuálem, který město vydalo. Dotaci pak získá podnikatel zpětně.

„Mělo by to fungovat až po té výměně. Ten podnikatel by měl na magistrát poslat grafický návrh toho, jak to bude vypadat, aby to bylo v souladu s tím manuálem pro reklamní označování. Následně to pak projde nějakým kolečkem k té finanční podpoře,“ přibližuje mluvčí Mostu Klára Vydrová.

Podle některých by mělo město začít u sebe

Roman Marek má prodejnu také v centru města v jedné z pasáží, sám změnu polepů ale neplánuje.

„Dá se říct, že je to zajímavá částka, ale nás se to netýká – my už polepy měnili třikrát během 13 let. Nám se to takhle líbí, takže my to nevyužijeme. Hlavně by město mělo začít u sebe, viz polepené autobusy MHD. Jinak souhlasím – ten vizuální smog je šílený,“ dodává Marek.

Jaký je o dotaci města zájem, bude jasné ve druhé polovině roku.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související