Litoměřické přístaviště prochází rozsáhlou rekonstrukcí. První lodě v něm zakotví letos v srpnu
V Litoměřicích začala rekonstrukce přístaviště pro malá plavidla. Nově se majitelé lodí připojí také k elektřině nebo pitné vodě. Samotnému spuštění železobetonových pontonů plněných polystyrenem na vodu ale předchází čištění Labe v úseku, kde budou lodě kotvit.
Místo lodí teď v litoměřickém přístavišti zakotvil bagr. Má za úkol vyčistit a připravit říční dno na nové modernější molo.
„Bagr je umístěný na lodi. To proto, že tady není možné přijet po břehu a dělat tu prohrábku dna ze břehu, i když ten kanál je poměrně úzký. Sedimenty dává k sobě na loď a následně se to musí překládat na větší loď, aby se to dalo odvézt na skládku,“ vysvětluje vedoucí výroby ve firmě Labská z Pardubic Pavel Geisler.
Prohrábka bude trvat zhruba měsíc. Mezitím zaměstnanci firmy odstraní staré plastové plováky a na břehu smontují nové mnohatunové plovoucí molo vyrobené z betonu.
„Je to betonová skořepina, vyplněná polystyrenem. Navenek to vypadá jako beton, ale uvnitř je polystyren a skutečně to plave. Po montáži té konstrukce bude probíhat rozvod elektřiny na mole a přípojka na vodu,“ popisuje Pavel Geisler a ukazuje na 130 centimetrů vysoké pontony naskládané na břehu Labe.
Rekonstrukcí projde i přístaviště velkých lodí
U mola podle mluvčího Ředitelství vodních cest Jana Bukovského nově vznikne 14 míst pro malé lodě nebo hausbóty. „Molo bude mít délku téměř 60 metrů, bude dva metry široké a z něj bude vybíhat sedm šikmých plovoucích výložníků, vytvářejících kóje,“ upřesňuje.
Přístaviště nedaleko centra Litoměřic bude i přes svou délku patřit ke středně velkým.
„Je větší než například nedávno dokončené přístaviště v Děčíně, ale nebude dosahovat takových rozměrů, jako například přístaviště v Mělníku,“ vysvětluje Jan Bukovský.
Kromě přístaviště pro malá plavidla projde rekonstrukcí i molo, kde kotví velké lodě. Ty doteď podle Bukovského museli elektřinu získávat prostřednictvím dieselových agregátů.
„Jedno z těchto mol bude upraveno na nižší úroveň – tak, aby u tohoto přístaviště mohly přistávat bezpečně i menší osobní lodě. Nově bude také k dispozici přípojka na elektřinu a na vodu,“ dodává Jan Bukovský.
Rekonstrukce bude stát 37 milionů korun. První lodě tu budou moci zakotvit během letošního srpna.
Související
-
Výstavba malého přístaviště pro osobní lodě v Děčíně pokračuje stěhováním pontonů pod nábřeží
Z nákladního přístavu v Děčíně se v těchto dnech přesouvají pontony, které budou tvořit budoucí přístaviště pro rekreační lodě pod Smetanovým nábřežím.
-
Přístaviště pro rekreační plavidla v Děčíně je hotové. Je možné ho začít využívat
Ředitelství vodních cest uvedlo 22. dubna v 11:00 do provozu přístaviště pro malá rekreační plavidla v Děčíně. Výstavba 36 dlouhého betonového plovoucího mola začala loni.
-
V nákladním přístavišti v Děčíně svařují řemeslníci ocelovou konstrukci nového železničního mostu
Už víc než polovinu práce na 200metrové konstrukci nového železničního mostu mají za sebou řemeslníci v nákladním přístavu v Děčíně.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vládní voliče odrazují upatlané kompromisy. Ale ani Babiš není rozhodný vůdce, připomíná Dolejší
-
Mexiko omezuje migraci i drogové kartely. Snaží se tím předejít naplnění Trumpových hrozeb
-
Statisíce pro ředitelku či asistenta? ‚Jde o pět let starou lež,‘ říká Urban z Člověka v tísni
-
Firmy nově hlásí, jak řeší ekologické dopady své činnosti. Podnikatelé to berou jako zátěž