Krajští zastupitelé zřejmě přidají krajskému dopravci peníze na autobusovou dopravu na Ústecku a Děčínsku
Ústecký kraj zřejmě přidá na autobusovou dopravní obslužnost zhruba 50 milionů korun. Krajští zastupitelé o tom budou ještě dnes odpoledne tajně hlasovat.
Další peníze potřebuje krajský dopravce, který převzal autobusové linky na Ústecku a Děčínsku od soukromé společnosti TD Bus.
Dopravní společnost Ústeckého kraje tak bude na víc než tříměsíční provoz potřebovat zhruba 81,5 milionu korun. Soukromá společnost by to při celoročním provozu podle smlouvy zvládla za víc než 100 milionů.
Firma skončila s provozem autobusů na Ústecku a Děčínsku kvůli finančním problémům v polovině září. Od té doby zajišťuje dopravu v těchto oblastech přímo kraj.
Ředitel TD Busu Milan Toms toto řešení kritizuje: „My jezdíme za 25, oni za 82. Co k tomu dodat? My jezdíme autobusy, které jsou nízkopodlažní, splňují standardy, mají klimatizaci, zobrazovače a odbavovací zařízení a oni autobusy, které toto nemají, nevybírají tržby a jezdí za 82.“
S uvedenou cenou za kilometr odjeté jízdy nesouhlasí vedoucí odboru dopravy ústeckého krajského úřadu Jindřich Franěk: „Cena je složená z ceny dopravního výkonu, což je částka 41 korun a 20 haléřů. K tomu se každý měsíc připočítává ta skutečná hodnota za nájem. V průměru by to za tu smlouvu do 30. června 2019 mělo být v součtu kolem 66 korun.“
Přebývají Ústeckému kraji autobusy, nebo chybí?
Kvůli pronájmu autobusů pro zajištění dopravy na Ústecku a Děčínsku padlo také trestní oznámení, a to ze strany odboráře Jiřího Kuchynky. Podle něj je pronájem nevýhodný: „Společnost DPÚK potřebovala 17 autobusů, ale pronajala si jich daleko víc, protože podmínky toho poskytovatele byly takové, aby si to někdo vzal všechno a platil. Důležité je, že se tam platí navíc, a to úplně zbytečně.“
Podle Jindřicha Fraňka jich ale kraj méně pronajmout nemohl: „Sehnali jsme jich 42 od společnosti IT Global, ty jsme si pronajali, následně došlo i k dohodě se společností OverLine, která dnes pronajímá autobusy společnosti TD Bus – ta nám pronajala dalších 28 autobusů. Neřešíme jen Ústecko a Děčínsko. Pro celou oblast Ústeckého kraje potřebujeme 120 autobusů a zatím jich máme jen 70.“
Zbývající autobusy chce kraj případně využít v dalších oblastech. Aktuálně se jedná o zajištění autobusové dopravy na Litoměřicku. Tam jezdí také společnost TD Bus a od srpna se tam potýkala s nedostatkem řidičů. Kvůli tomu nejela řadu spojů. Jak tam kraj situaci vyřeší, bude zřejmě jasné v příštím týdnu.
„Předložíme radě nějaké varianty. Nebudu předjímat, jakou variantu rada vybere, ale určitě to bude taková, aby doprava v oblasti fungovala tak, jak si to představujeme,“ doplnil komunistický náměstek ústeckého hejtmana Jaroslav Komínek.
Související
-
Co bude s autobusovou dopravou na Litoměřicku stále není jasné
Ani další jednání zástupců Ústeckého kraje a dopravní společnosti TD Bus nepřineslo výsledek, který by vyjasnil budoucnost autobusové dopravy na Litoměřicku.
-
Autobusová doprava na Litoměřicku se potýká s problémy. Chybějí řidiči
Už několik týdnů se lidé z Litoměřicka potýkají s problémy při cestování. Kvůli nedostatku řidičů totiž dopravce TD Bus nevypravuje některé autobusové linky.
-
Ústecký kraj začne přebírat autobusy od společnosti, která skončí s dopravou na Ústecku a Děčínsku
Ústecký kraj začne dnes přebírat na Ústecku a Děčínsku autobusy od společnosti TD Bus. Celkem jde o téměř tři desítky vozů a jejich řidiče.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Analytik: Terčem Ukrajinců jsou ruské muniční sklady a logistické uzly. Útoky míří i na Severokorejce
-
Pokud Ukrajině poskytujeme zbraně, neměli bychom jí diktovat, jak je používat, myslí si expert Mičánek
-
Sněmovna podpořila novelu, která by zvýšila platy vrcholných politiků téměř o sedm procent
-
Vlaky pro střední Čechy nepřijdou včas, říká šéf ROPID. ‚Nemusí je zajišťovat České dráhy,‘ dodává radní