Kamiony kolem D8 parkují „na divoko“. Firmám z předlické průmyslové zóny se to nelíbí a žádají nápravu
V Ústí nad Labem opět rezonuje problém s chybějícím záchytným parkovištěm pro kamiony. Řidiči kamionů nemají na dálnici D8 dostatek parkovacích míst, proto parkují, kde se dá. Vedle ústeckého Vaňova nebo Úžína využívají také silnici v průmyslové zóně v Předlicích. Tamním firmám se to ale nelíbí.
„Jedna velká pumpa je směrem na Německo, ale jinak tady nemáte večer šanci. Průmyslové zóny jsou jedinými místy, kde se dá parkovat,“ vysvětloval řidič kamionu Kamil, který čekal v předlické průmyslové zóně na nakládku.
Silnici v zóně dlouhodobě využívají řidiči kamionů k odstavení vozů při povinných přestávkách. Kvůli návazným problémům, jako je nepořádek nebo prostituce, ale začíná tamním firmám docházet trpělivost.
„Kamiony, které tu parkují, nejsou v žádném případě kamiony, které by tu nakládaly. Většina tu dělá ty povinné přestávky – především ty dlouhé, po dvou nebo třech týdnech,“ řekl Jan Sláma z firmy Nyylo, který se obrátil na vedení města s žádostí o nápravu.
Kvůli stojícím kamionům není vidět při vjíždění na hlavní silnici
„Vyjet z našeho parkoviště je často ruská ruleta, tak máme obavy, aby se tu někomu něco nestalo. A bohužel mám pocit, že se nejdřív něco musí stát, aby se to pak začalo řešit,“ dodal Jan Sláma s tím, že jeden z kamionů firmě poničil i kužely vymezující vjezd do jejich areálu.
Problém začala řešit po stížnosti firmy i nová starostka ústeckého centrálního obvodu Hana Štrymplová z hnutí ANO.
„Asi nejrychlejší bude oslovit státní i městskou policii, aby řidiče kamionů pokutovala a vykazovala, i když rozumím, že taky musejí dodržovat jízdní hodiny. Nejzazší řešení by bylo dát tam zákaz zastavení,“ shrnuje Štrymplová.
Městská policie na základě výzvy zvýší dohled v průmyslové zóně. Informoval ústecký primátor Petr Nedvědický s tím, že konat by měl také stát. Řešením by tak mohlo být například vybudování záchytného parkoviště.
Problém s nepořádkem a parkujícími kamiony přitom neřeší jen Předlice, ale také další části krajského města – například Vaňov.
Záchytné parkoviště? Zatím v nedohlednu
Správce dálnice, tedy Ředitelství silnic a dálnic, ale žádnou stavbu velkého záchytného parkoviště zatím neplánuje.
„Mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem prochází D8 chráněnou krajinnou oblastí. Žádné odpočívky, ani parkovací plochy, zde bez výjimek od ministerstev dopravy a životního prostředí budovat nemůžeme,“ doplnil Jan Rýdl z ŘSD.
Jasněji by tak mohlo být po jednání ministra dopravy a vedením města.
Související
-
Data z mýtných bran na silnici I/30: Až o 90 % méně kamionů...
Až o 90 procent méně nákladních aut projede měsíčně po silnici z Ústí nad Labem do Lovosic. Ta sloužila jako jedna z objízdných tras posledního úseku dálnice D8 v Č...
-
Servisní centrum pro kamiony u Lovosic má zelenou
Stavbě truck centra firmy Volvo v Lovosicích na Litoměřicku už nic nebrání. Ústecký krajský úřad potvrdil územní rozhodnutí lovosického stavebního úřadu pro plánova...
-
Na novém úseku dálnice D8 chybí odstavná parkoviště pro kamiony
Řidiči kamionů nemají na novém úseku dálnice D8 v Českém středohoří kde zastavit kvůli povinné pauze. Parkují proto na všech volných místech. Nejčastěji kolem ústec...
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Dozvuky Babišova střetu. Fond zamítl Agrofertu dotace za 350 milionů, dceřinky s třinácti žalobami uspěly
-
Migrace je jednoduché téma na vytváření strachu. Ve veřejné debatě nemají čísla velký dopad, míní Faltová
-
Evropa trpí syndromem Petra Pana. Aby byla konkurenceschopná, nesmí se bát růst, tvrdí analytik
-
USA uvalí cla na dovoz z Kanady, Mexika i Číny. Trump zatím nerozhodl, kdy zavede cla na dovoz z EU