Data z mýtných bran na silnici I/30: Až o 90 % méně kamionů jezdí mezi Ústím a Lovosicemi

9. únor 2018

Až o 90 procent méně nákladních aut projede měsíčně po silnici z Ústí nad Labem do Lovosic. Ta sloužila jako jedna z objízdných tras posledního úseku dálnice D8 v Českém středohoří. Klidnější dopravu potvrdila data z mýtných bran, která má Český rozhlas exkluzivně k dispozici. Potvrdil se tak vliv dokončené dálnice na silnice v okolí bývalého chybějícího úseku D8.

Podle dat z mýtných bran na silnici I/30 mezi Ústím nad Labem a Lovosicemi je patrný pokles měsíčních průjezdů tranzitních nákladních vozů.

„V lednu 2012 projelo po silnici I/30 mezi Ústím a Lovosicemi více než 110 000 nákladních vozů, v prosinci 2017 to bylo jen 13 700,“ komentoval data z mýtných bran Jan Rýdl z ŘSD.

Razantní úbytek tranzitní dopravy zaznamenali také ve Velemíně na Litoměřicku. „Ten pokles je jednoznačný. Nedělali jsme žádné sčítání, nicméně minimálně tak 80 % dopravy je pryč,“ komentoval nezávislý velemínský starosta Petr Křivánek.

Čtěte také

Zklidnění dopravy po zprovoznění dálnice D8 potvrdil před časem i velitel krajské dopravní policie Jiří Ušák s tím, že chybějící dálnice měla na svědomí zhruba 7 lidských životů ročně.

I přes snížení provozu zůstanou například ve Velemíně i dál radary, které měly dopravu v době chybějící dálnice uklidnit. Podle tamní starosty Petra Křivánka jsou stále potřeba: „S ŘSD i s policií jsme o radarech jednali. Původním úmyslem bylo je odstranit, ale na naši žádost zatím zůstávají. Jak se totiž silnice uvolnila, tak auta začala jezdit rychleji.“

Naopak nárůst nákladní dopravy evidují silničáři před Prahou. „Během ledna v roce 2012 napočítali 221 000 nákladních vozů, v listopadu 2017 to bylo už 302 000,“ doplňuje Jan Rýdl.

Letos se budou muset řidiči, kteří jezdí do hlavního města připravit na komplikace. Silničáři totiž chystají například výstavbu nového mostu nebo opravu povrchu dálnice u exitu Zdiby.

autor: bach
Spustit audio