Historická budova vlakového nádraží v Teplicích dostala novou fasádu. Teď jsou na řadě interiéry

19. březen 2024 15:00

Budova vlakového nádraží v Teplicích má novou fasádu, okna, střechy i první nástupiště včetně litinových sloupů. Práce na památkově chráněné budově trvaly rok a půl a Správu železnic stály 325 milionů korun. Město čekalo na opravu chátrajícího nádraží 30 let.

„Tohle je jedna z nejcennějších historických nádražních budov a jsem moc rád, že se ji podařilo uvést do tohoto stavu,“ uvedl při slavnostním ukončení první etapy prací ministr dopravy Martin Kupka z ODS.

Nádraží v Teplicích má opravené 1. nástupiště včetně litinových sloupů a přístřešku

Připomněl také, že výpravní budova v novorománském slohu pochází z roku 1858. Rozsáhlý objekt, který je nejdelším nádražím v republice, původně postavila soukromá Ústecko-teplická dráha. „Ta budova má unikátní a velkorysé vnitřní prostory a my i s tou další fází rekonstrukce chceme počkat do okamžiku, kdy bude jasnější, jak by je bylo možné využívat,“ dodává Kupka.

Správa železnic podle svého ředitele Jiřího Svobody sem plánuje přesunout historické artefakty ze sdělovací a zabezpečovací techniky.

„Něco už jsme sem začali navážet. Řešíme, v jakém rozsahu a komfortu to tady realizovat, protože všechno to pak trochu bojuje s náklady, jako jsou teplo nebo světlo. I tak ale už je rozhodnuto – je to jen nepatrná část tohoto obřího objektu, který je větší než Fantova budova. Hledáme dál, jak s těmi prostory naložit,“ shrnul Svoboda.

Náklady na opravu interiéru budou podle něj v řádech stovek milionů korun. Správa železnic chce mít jasno v létě, aby na podzim mohla vyhlásit veřejnou soutěž. Součástí druhé etapy bude také prodloužení podchodu pod nádražím a parkoviště.

Spustit audio

Související