Budeme se snažit, aby všechna doprava po uzavření Benešova mostu nemířila jen přes Mariánský most, slibuje vedoucí krajského odboru dopravy

7. listopad 2024

Pro Ústečany je to noční můra. Vidina toho, jak to bude vypadat, až začne oprava Benešova mostu, děsí každého, kdo se někdy snažil autem dostat ráno ze Střekova do centra města. O tom, jak to bude vypadat, až bude v provozu jen Mariánský most, si povídáme s Jindřichem Fraňkem, vedoucím Odboru dopravy a silničního hospodářství ústeckého Krajského úřadu.

Oprava Benešova mostu bude stát 630 milionů korun s DPH a je nutná, protože tento kovový most má téměř 90 let.

„Najdeme na něm prorezlé prvky, které se potřebují vyměnit. Doprava se na Benešově mostě uzavře ještě před koncem tohoto roku a termín dokončení rekonstrukce je chystaný na rok 2027,“ popisuje plány Jindřich Franěk.

Město vytvořilo přes Labe provizorní lávku pro pěší a cyklisty. „Když se rekonstrukce Benešova mostu plánovala, padly také návrhy na stavbu alespoň provizorní lávky pro osobní dopravu. Odborníci tyto nápady ale zavrhli, protože na to v okolí Labe nemáme vhodné podmínky,” přiznává Franěk.

Denně projede přes ústecké mosty na 50 000 aut

Podle něj přejede denně přes oba ústecké mosty až 50 000 vozidel. Nejvíc vytížené místo je mezi Mariánským a Benešovým mostem u výjezdu do Ústí nad Labem pod skálou.

„Připravili jsme s odborníky opatření, která by měla zajistit, že se celá doprava nevrhne na Mariánský most – například posílíme linky MHD, které obě strany spojují nebo vlakové spoje z okrajových částí města do centra,” doplňuje.

Měly zářijové povodně vliv na přípravy oprav Benešova mostu? Jaká opatření vznikla ze simulace? A budou v rámci rekonstrukce dostupné odstavní plochy? To a mnohem více se dozvíte z přiloženého audiozáznamu.

autoři: Lenka Šobová , Petra Vališová
Spustit audio