Zimní pneumatiky v létě kloužou! I přesto se dojíždějí

Zimní obutí se v létě při jízdě chová jinak než při teplotách kolem nuly. Prodlužuje se brzdná dráha a mnohem rychleji se pneumatiky s vločkou opotřebovávají. Může za to složení materiálu, ze kterého se vyrábějí.

I přesto takzvané „dojíždění zimních pneumatik“ odborník na automobily Evžen Vodrážka neodsuzuje.

„Dnes se hodně hlídá ekonomická situace. V zimě, by měl mít vzorek hloubku nejméně 4 milimetry, v létě 1,5. Proč tedy v létě nedojet pneumatiky které už pro zimní období nevyhovují. Chce to jen přizpůsobit styl jízdy, počítat s delší brzdnou dráhou a chovat se podle toho.“

Evžen Vodrážka

Výměnu zimních pneumatik za letní by teď na jaře Evžen Vodrážka rozhodně svěřil pneuservisu. „Vyměnit kola na discích zručnější řidič zvládne sám, ovšem kolo už někde v garáži rozhodně nevyvážíte. Vyměňovat navíc pneumatiku přímo na disk už může být nebezpečné a navíc bez správného nářadí můžete obojí poničit.“

Jak skladovat pneumatiky a proč je lepší nechat nepoužívaná kola uskladnit v pneuservisu? Jaké jsou výhody a nevýhodu pohonu na LPG: Nejen to najdete v audiozáznamu rozhovoru s Evženem Vodrážkou.

autor: Milan Král
Spustit audio