Zimní pneumatiky v létě kloužou! I přesto se dojíždějí
Zimní obutí se v létě při jízdě chová jinak než při teplotách kolem nuly. Prodlužuje se brzdná dráha a mnohem rychleji se pneumatiky s vločkou opotřebovávají. Může za to složení materiálu, ze kterého se vyrábějí.
I přesto takzvané „dojíždění zimních pneumatik“ odborník na automobily Evžen Vodrážka neodsuzuje.
„Dnes se hodně hlídá ekonomická situace. V zimě, by měl mít vzorek hloubku nejméně 4 milimetry, v létě 1,5. Proč tedy v létě nedojet pneumatiky které už pro zimní období nevyhovují. Chce to jen přizpůsobit styl jízdy, počítat s delší brzdnou dráhou a chovat se podle toho.“
Výměnu zimních pneumatik za letní by teď na jaře Evžen Vodrážka rozhodně svěřil pneuservisu. „Vyměnit kola na discích zručnější řidič zvládne sám, ovšem kolo už někde v garáži rozhodně nevyvážíte. Vyměňovat navíc pneumatiku přímo na disk už může být nebezpečné a navíc bez správného nářadí můžete obojí poničit.“
Jak skladovat pneumatiky a proč je lepší nechat nepoužívaná kola uskladnit v pneuservisu? Jaké jsou výhody a nevýhodu pohonu na LPG: Nejen to najdete v audiozáznamu rozhovoru s Evženem Vodrážkou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.