Zimní pneumatiky v létě kloužou! I přesto se dojíždějí
Zimní obutí se v létě při jízdě chová jinak než při teplotách kolem nuly. Prodlužuje se brzdná dráha a mnohem rychleji se pneumatiky s vločkou opotřebovávají. Může za to složení materiálu, ze kterého se vyrábějí.
I přesto takzvané „dojíždění zimních pneumatik“ odborník na automobily Evžen Vodrážka neodsuzuje.
„Dnes se hodně hlídá ekonomická situace. V zimě, by měl mít vzorek hloubku nejméně 4 milimetry, v létě 1,5. Proč tedy v létě nedojet pneumatiky které už pro zimní období nevyhovují. Chce to jen přizpůsobit styl jízdy, počítat s delší brzdnou dráhou a chovat se podle toho.“
Výměnu zimních pneumatik za letní by teď na jaře Evžen Vodrážka rozhodně svěřil pneuservisu. „Vyměnit kola na discích zručnější řidič zvládne sám, ovšem kolo už někde v garáži rozhodně nevyvážíte. Vyměňovat navíc pneumatiku přímo na disk už může být nebezpečné a navíc bez správného nářadí můžete obojí poničit.“
Jak skladovat pneumatiky a proč je lepší nechat nepoužívaná kola uskladnit v pneuservisu? Jaké jsou výhody a nevýhodu pohonu na LPG: Nejen to najdete v audiozáznamu rozhovoru s Evženem Vodrážkou.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Hurvínek? A od Nepila? Teda taťuldo, to zírám...
Jan Kovařík, moderátor Českého rozhlasu Dvojka
3 x Hurvínkovy příhody
„Raději malé uměníčko dobře, nežli velké špatně.“ Josef Skupa, zakladatel Divadla Spejbla a Hurvínka