Vlaková nádraží v Ústeckém kraji čekají během 5 let rekonstrukce za víc než 800 milionů

13. září 2017
Vlakové nádraží v Teplicích rekonstrukci opravdu potřebuje

Víc než 800 milionů korun půjde v následujících pěti letech na opravy nádraží v Ústeckém kraji. Železničáři plánují například celkovou rekonstrukci mosteckého nádraží. Generální opravou projde také hlavní nádraží v Teplicích. Vyjde na víc než 200 milionů korun a půjde tak o čtvrtou nejnákladnější opravu v Česku.

Plány na opravu nádražní budovy v Teplicích vítá paní Milena, která v ní má svůj obchůdek: „Je to historická budova, Tepličáci jsou na ni zvyklí a mělo by to tu být krásné.“

„Je to potřeba, ta budova je ostudou celého města,“ myslí si pan Vladimír, jeden z cestujících. „Je to trochu zrekonstruované, ale mohlo by to být hezčí, když je to lázeňské město,“ souhlasí s ním další z cestujících, paní Eva.

„Rozsahem oprav i částkou se rekonstrukce teplické nádražní budovy řadí mezi největší akce – po pražském, pardubickém a plzeňském hlavním nádraží. Po rekonstrukci by tu měly být pohyblivé schody, a celé by mělo být bezbariérové,“ říká Marek Iliaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Vlakové nádraží Ústí nad Labem - západ

Dalších víc než 190 pak spolkne oprava nádražní budovy v Mostě, a opravy se dočká i nádraží na ústeckém Střekově.

Celkem plánují železničáři do roku 2022 opravy na víc než 30 nádražích v Ústeckém kraji za víc než 800 milionů korun. V celém Česku pak má jít na opravy nádražních budov zhruba 8 miliard a 400 milionů korun.

  • Aktuální dění
  • Zpráva