Ústí nad Labem chce prověřit možnosti podzemního vedení vysokorychlostní trati pod městem
Správa železnic chce v Ústí nad Labem postavit nadzemní stanici v oblasti západního nádraží i vedení vysokorychlostní trati. Do několika týdnů chce zadat zpracování dokumentace pro územní řízení.
S tím nesouhlasí zastupitelé Ústí nad Labem. Správu železnic požádali o předložení studie proveditelnosti podzemní varianty.
To může podle Pavla Hrušky ze Správy železnic stavbu ve městě oddálit o několik let. Dodal, že prvotní prověření podzemní varianty ukázalo kromě vyšší ceny i větší rizika v případě nehody nebo chemické havárie. I ta se ale dají podle odborníků z CEDOP, kteří tuto možnost navrhovali, vyřešit.
Zastupitelé jsou proti nadzemní variantě kvůli hluku nebo nevyřešenému napojení silniční dopravy na terminál. Pro rozhodnutí chtějí proto více informací.
Související
-
Přípravy tras rychlodráhy do Drážďan pokračují. Železničáři požádali o změnu zásad územního rozvoje
Správa železnic požádala Ústecký kraj o změnu zásad územního rozvoje regionu, aby mohla do plánů zanést nové trasy pro chystanou rychlodráhu z Prahy do Drážďan.
-
Železničáři požádali Ústecký kraj o změnu krajského územního plánu pro rychlodráhu do Drážďan
Správa železnic podala žádost o změnu vedení koridoru pro rychlodráhu z Prahy do Drážďan v Ústeckém kraji. Českému rozhlasu to potvrdil mluvčí firmy Dušan Gavenda.
-
O trase chystané vysokorychlostní trati z Prahy do Drážďan se bude rozhodovat v příštím roce
Správa železnic plánuje požádat Ústecký kraj o změnu tzv. Zásad územního rozvoje, tedy jakéhosi krajského územního plánu.
Nejnovější zprávy
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Trumpův mírový plán pro Ukrajinu je nejasný. ‚Připravujeme se na nejhorší scénář,‘ zní z Kyjeva
-
Nebyly ženské uniformy. Na vojně jsem v sobě ale našla sílu, vypráví studentka o službě v Estonsku
-
Děti se ztracenou minulostí. Příběh Milušky Ottové, Petra Webera, Marie Andělové
-
Šéf zelených europoslanců: Von der Leyenová nám bude naslouchat. Věřím, že automobilkám neustoupí