Ústecký kraj bude mít možná vlastního autobusového dopravce
V Ústí nad Labem se dnes (29. 5.) rozhoduje o tom, jestli kraj v budoucnu zřídí vlastní autobusovou firmu. Podle vedení kraje je to reakce na problémy s růstem platů řidičů autobusů a hrozby stávky z minulých měsíců.
Podklady počítají se čtyřmi pracovními variantami. Zejména jde o to, jak velké území by nový krajský dopravce obsluhoval – jestli by například začal jen s Ústeckem a následně, po ukončení smluv se současnými čtyřmi soukromými dopravci, začal jezdit i v dalších oblastech, nebo jestli by začala nová krajská firma zajišťovat dopravu najednou v celém kraji.
Pokud by měl krajský dopravce začít jezdit hned v celém Ústeckém kraji, znamenalo by to pro kraj investici vyšší než 1,25 miliardy korun. Peníze by šly hlavně na nákup autobusů. Nejmenší varianta potom počítá s investicí zhruba půl miliardy korun. Roční provoz by pak měl stát od čtvrt do půl miliardy korun.
O vlastním dopravci neuvažuje pouze Ústecký kraj
Vedení Ústeckého kraje se chce vlastním podnikem vyvarovat možného ochromení dopravy, jaké hrozilo například na jaře při ohlášených stávkách řidičů autobusů. Těm se nelíbil nárůst platů, který jim loni slíbila vláda. Kraj se nakonec dohodl s dopravci na navýšení plateb za ujeté kilometry. Tyto peníze mají jít právě na zvýšení platů řidičů autobusů.
Ústecký kraj není jediný, který o vlastním dopravci uvažuje. Například na konci dubna se hejtman Libereckého kraje Martin Půta ze STAN vyjádřil v tom smyslu, že by měl Liberecký kraj o vzniku vlastního dopravce přemýšlet a dopravu od roku 2019 provozovat ve vlastní režii.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Tulaja se vzdal nominace na ministra. ‚Žádný ministr nesmí být zatížen pochybnostmi‘, napsal
-
Kdo může za smrt 11 dětí? ‚Šlo o naváděnou munici, tu Palestinci nemají,‘ shodují se experti
-
Marketingové zápasy v bahně, popisuje Hejlová úpravu volebního sloganu ANO
-
Česko bylo cílem kybernetických útoků, provedení odpovídá skupině spojované s ruskou tajnou službou