Ústeckému Hraničáři se podařilo získat aukcí šedesát tisíc korun

17. leden 2016

Ústecký veřejný sál Hraničář na místě bývalého kina vznikl v roce 2014 jako náhradní scéna pro Činoherní studio, když se divadelníci nepohodli s vedením města. Zatímco divadlo teď funguje jako příspěvková organizace města, Hraničáři docházejí peníze.

Hraničář proto koncem loňského roku začal prodávat abonentky, tedy časové předplatné. V nejbližší době začne s nabídkou adopce míst v sále. Hraničář se rozhodl podpořit i fotograf Miroslav Rosendorf aukcí svých snímků z roku 2014. Miroslav Rosendorf zaznamenával totiž dění kolem Hraničáře. Lidé si tak mohli koupit fotografie z představení Činoherního studia i z demonstrací na podporu Činoheráku.

Už v polovině aukce bylo jasné, že aukce se daří. Už v polovině bylo vybráno 28 tisíc 900 korun. „Tohle je možná částka na konci aukce,“ byl příjemně překvapen ředitel Hraničáře Ondřej Klain.

Tisková konference k založení spolku Činoherák Ústí

Hraničáři peníze velmi pomohou. „Ještě není rozhodnuto o datacích. A pro běžnou ziskovou organizaci je proto běžné, že potřebuje na začátku roku rezervu. Ale my ji nemáme,“ přiznal.

Situace kolem Činoheráku a Hraničáře se vloni často velmi rychle měnila. Zatímco Činoherák od města dotaci získal, Hraničář nedostal nic. Ondřej Klain si o tom myslí: „Vidím v tom určitou osobní antipatii místních politiků . Hraničář se stal určitým objektem odporu občanské společnosti, náhradní scénou pro Činoherák . A stál tak trochu i za tím , že tehdejší koalice ve městě prohrála volna. Já ale doufám, že tahle nálada pomine. My neděláme politiku, my děláme kulturu.“

Hraničář podal letos tři žádosti na celoroční kulturní aktivity a žádost na dva kulturní projekty.

Samotná aukce vynesla 57 tisíc 900 korun. „Nepřišlo příliš mnoho lidí, tak o to víc to překvapilo a udělalo mi to radost,“ nechal se v závěru aukce slyšet autor fotografií Miroslav Rosendorf.

autor: hau
Spustit audio