Stavbaři zkoušeli nosnost mostů na stavbě dálnice D8. Zátěž byla 300 tun
Rozestavěný úsek dálnice D8 v Českém středohoří byl místem dalších testů. Stavbaři totiž museli vyzkoušet nosnost mostů přes tzv. Uhelnou strouhu. Mosty jsou dlouhé zhruba 120 metrů a spojují nové tunely Prackovice a Radejčín ve směru na Drážďany. Jde o důležitou zkoušku před plánovaným otevřením dálnice.
Pomocí nákladních aut zatížili stavbaři mosty postupně na šesti místech zhruba 280 tunami. Mosty se tak v prostřední části prohnuly až o tři centimetry. Jedna zkouška zatížení přitom trvá hodinu.
„Najedou auta a půl hodiny trvá plné zatížení. Pak auta odjedou a ještě půl hodiny měříme, jak se konstrukce zvedá zpátky nahoru,“ vysvětlil technik Vladimír Puda.
Dále také pokračují práce na části dálnice D8, která kvůli problematickému podloží sesedá. „Jsme na konci odtěžování části náspu tělesa dálnice. Obratem začneme doplňovat konstrukční vrstvy takzvaným lehčeným kamenivem. Připravujeme i dva konvicí prvky na opěře mezi náspem a mostovkou estakády. Štěrkové stěny nad i pod samotným tělesem dálnice, které mají za kol odvést především spodní vodu, jsou také před dokončením,“ vypočítává Jan Rýdl z Ředitelství silnic a dálnic.
Výsledky zátěžových zkoušek budou mít stavebníci zhruba do týdne. Dálnice D8 se má motoristům otevřít letos 17. prosince.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Závěry z úvěrových smluv: sokolové budou požadovat náhradu škody po bývalé starostce a jednateli
-
Shein pod lupou EU. Teď se ukáže, zda kopíruje design a kupuje bavlnu z nucených prací, říká expertka
-
Měli jsme se vás zastat, omluvili se slovenští umělci Čaputové. Ta si musela otřít slzy
-
Ukrajina není unavená jen z bombardování, ale i z rozpadu rodinného života, říká válečný analytik