Slevy, slevy... Slevy?
Slevy po Vánocích a Novém roce na nás v těchto dnech útočí ze všech stran. Jde ale opravdu o úžasné slevy a výprodeje, nebo se jedná pouze o marketingový tah?
Totální výprodej, likvidace, slevy až 70%. To jsou hesla, která jsou po vánočních svátcích všude v obchodech na denním pořádku. Obchodníci se snaží po vánoční nákupní horečce opět nalákat zákazníky do obchodů. Nicméně někdy jsou praktiky poněkud podivné.
Někteří obchodníci, podle zjištění ČOI, nesplňují informační povinnosti, neseznamují spotřebitele s cenou, nesprávně účtují nebo používají nekalé a klamavé obchodní praktiky.
Podle názorů odborníků je v případě výhodnosti výprodejů jednoduché pravidlo - slevám lze nejlépe uvěřit v oblasti oblečení, kde se skutečně může jednat o slevy v řádech desítek procent. Jestliže ale budeme čekat na výrazné slevy například u elektroniky, tak budeme mít smůlu.
Většina tohoto zboží se totiž dobře prodává i bez slev a tak obchodníci příliš svůj zisk neriskují. Někteří obchodníci navíc sami přiznávají, že jde hlavně o marketingové akce, které lákají zákazníky do prodejny, ale netýkají se zboží, o které by měl někdo skutečně zájem.
„Zaměřil bych se na to, zda je ta konečná cena pro mě zajímavá... To procento slevy je zavádějící...“ říká Marek Novák, ředitel ústecké pobočky České obchodní inspekce. Na to, jak by se měl spotřebitel při nákupu chovat a jak by měl správný výprodej vypadat se ho ptal náš redaktor Honza Bachorík.
Nejposlouchanější
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka

Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.