Nehod na železničních přejezdech přibylo za poslední dva roky téměř o 50 procent

12. duben 2016

Podle policie přibývá nehod na železničních přejezdech a na kolejích. Téměř ve všech případech je to ale vina řidičů nebo neukázněných chodců, kteří si přes koleje krátí cestu. Nepozornost stála i za loňskými vážnými nehodami vlaku s auty ve Šluknově na Děčínsku. Šluknovský přejezd tak v počtu nehod patří v Ústeckém kraji na přední místa.

Na železniční přejezd u Šluknova loni v září vjel řidič kamionu i přesto, že svítila výstražná signalizace. Způsobil tak nehodu, při které byl těžce zraněn strojvedoucí a 11 pasažérů vyvázlo se zraněními lehkými.

Většina řidičů na frekventovaném přejezdu bez závor nedodržuje 30kilometrovou rychlost.

„Hlavní problém není v přejezdu. V drtivé většině je mezi pedály a volantem, to znamená v osobě řidiče,“ myslí si mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.

Na Šluknovském přejezdu došlo loni hned ke dvěma vážným nehodám. Podle šluknovské starostky Evy Džumanové ale paradoxně souvisely s vyspravováním sinice před samotným přejezdem.

„Od přejezdu byl semafor, který reguloval dopravu na opravované komunikaci, a řidiči bohužel svou nepozorností nejspíš chtěli stihnout zelenou a vjeli na přejezd,“ říká Džumanová.

Čtěte také

Závory nebudou, stály by 8 milionů

I přesto se Správa dopravní železniční cesty nechystá instalovat přes tento přejezd závory, a to kvůli ekonomické náročnosti. Jedna instalace závor totiž vyjde až na 8 milionů korun.

„Musí se tomu samozřejmě i uzpůsobit zabezpečovací zařízení na trati. Není to jen o investici do samotných mechanismů,“ dodává Ptačinský.

V pondělí se v Libereckém kraji zaměřili policisté a Správa železniční dopravní cesty právě na přejezdy a přecházení přes koleje. Jen dopoledne z 10 lidí nejméně tři přešli kolejiště tam, kde neměli, a stejný počet řidičů nerespektoval výstražná znamení.

autoři: dab , dap
Spustit audio