Na cyklostezkách přibývá lidí na elektrokolech. U Labe ale mají mnohdy problém dostat kolo na přívoz

16. červenec 2023

Labskou cyklostezku využije ročně podle dat Ústeckého kraje na dvě stě tisíc lidí.

Na stezce neustále přibývá cyklistů na elektrokolech. Někteří z nich ale mají problém těžší stroje naložit například na přívoz.

K můstku v Lovosicích na Litoměřicku připlouvá s lodí Tramín převozník Vlastimil Walter, který převáží lidi přes Labe téměř 20 let. Podle jeho slov se počet cyklistů s elektrokoly neustále zvyšuje. Problematická je ale váha elektrokola.

„Člověk si zvykne na všechno. Chce to trénink, jak vzít to kolo do ruky. Říkám si, kře kdybych měl jít do samoobsluhy pro basu piva, je to stejná váha,“ přirovnává převozník.

Někteří cyklisté ale mají podle něj problém s elektrokolem na přívoz nastoupit:. „Koukám na chlapa, který má sám nejméně sto třicet kilo, na kole má batohy, nechce se mu to sundávat, a tak se s tím pere,“ kroutí hlavou.

Podle převozníka na lodi Ludmila v nedalekých Malých Žernosekách Miroslava Gottwalda se navíc na přívoz vejde elektorkol méně: „Jsou dost těžké a objemnější. Obyčejných kol na loď dostanu třináct, čtrnáct. Elektrokol sedm, osm,“ počítá.

K přívozu v Žernosekách přijeli i manželé Manovi z Brna. Martin Man na normálním a Kateřina Manová na elektrokole. „Nahoře v kopcích manželovi bez motoru nestačím,“ usmívá se. Naložit sama kolo do vlaku ale bez pomoci manžela nezvládne.

Podle Martina Mana ale mají elektrokola zásadní výhodu: „Vrací člověka do života. To znamená, že mu pomáhá zase získat fyzičku, pokud ji ztratil, a může zase začít jezdit s ostatními,“ dodává cyklista Martin Man.

Labe z přívozu ve Velkých Žernosekách
autoři: Jan Bachorík , Redakce ČRo Sever
Spustit audio

Související