Dokončená D8 zřejmě přinese do Ústeckého kraje tisíce nových pracovních míst
Drážďanská dálnice D8 je už zhruba 10 měsíců kompletně zprovozněná. Výrazně se tak zkrátily dojezdové časy z Ústí nad Labem do Prahy nebo naopak z Prahy na sever Čech a Saska. Postupně se také začínají objevovat plány investorů, které láká právě dokončená dálnice D8.
Donedávna byl poslední úsek dálnice průjezdný jen s omezením, kvůli nestabilnímu svahu nad Prackovicemi nad Labem. To ale investory od plánování výstavby nových areálů kolem dálnice neodradilo.
„Pro rozhodnutí vybudovat překladiště v ústeckých Předlicích byla nejdůležitější blízkost D8. Potřebovali jsme být blízko dálnici, a také nenarušovat obytnou zónu,“ potvrzuje Tomáš Holomoucký, ředitel DB Schenker.
Podobné rozhodnutí padlo i ve společnosti P3, která plánuje nový logistický a skladovací areál poblíž lovosické chemičky na Litoměřicku. Nový skladovací areál má mít rozlohu jako zhruba 26 fotbalových hřišť. Má tam vzniknout zhruba 1000 míst – zázemí tam mají najít jak internetové obchody, tak distributoři pro automobilový průmysl, jak v Česku, tak v Německu.
Kolem dálnice D8 se plánují další logistické a skladovací areály – například na spojnici Ústí nad Labem – Teplice, má u Malhostic a Rtyně vzniknout skladovací areál s rozlohou 28 fotbalových hřišť, kde by podle investora mohlo najít práci až 1200 lidí. Tento záměr je v současnosti v procesu EIA – tedy v posouzení vlivu stavby na životní prostředí.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Peníze ze Sokola musely mizet sofistikovaně. Nyní už by se to stát nemohlo, věří nový starosta obce
-
Připravit další generace na válku. Na školách v Rusku se budou učit, jak vyrábět a ovládat útočné drony
-
Desetitisíce lidí v Evropě oslavily Svátek práce. V Paříži a Stuttgartu sáhla část demonstrantů k násilí
-
Ruská sabotáž, nebo obrana před drony? Pobaltí má problémy s navigací GPS, někdo signál ruší