1. dubna začne půlroční výluka na tramvajové trati z Litvínova do Záluží

31. březen 2021 14:43

Od 1. dubna nepojedou půl roku tramvaje na části trati mezi Litvínovem a Mostem. Úsek mezi konečnou u Citadely v Litvínově a Zálužím čeká jedna z největších rekonstrukcí od doby zahájení provozu. Ten začal na jednokolejné tramvajové trati z Mostu přes Kopisty do Litvínova v roce 1901, od roku 1957 původní trať postupně nahrazovala dvoukolejná rychlodráha. Po skončení letošních oprav bude v roce 2022 modernizace trati pokračovat směrem od Záluží do Mostu.

„Do konce roku autobusem, jo? Pane bože, to je hrozný,“ lamentuje jeden z cestujících, když si čte na konečné zprávu o výluce. Jiným ale dočasná výměna tramvaje za autobus nevadí. „Mně to nevadí, já můžu chodit pěšky. Je to v pohodě,“ usmívá se další cestující.

Řidička tramvaje Magda cítí dokonce úlevu – úsek od litvínovského nádraží na konečnou u Citadely nemá ráda, a to kvůli mnoha nepřehledným křižovatkám.

Co všechno se bude na trati modernizovat popisuje za Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova primátor Mostu Jan Paparega z hnutí ProMost: „Cílem té rekonstrukce je jak kompletní výměna kolejí, včetně podloží, nových pražců i té trolejové části.“

Rekonstrukce úseku z Litvínova do Záluží bude stát téměř 650 milionů

Součástí projektu je i proměna zastávek v bezbariérové a jejich osazení moderním informačním systémem s jízdními řády.

Jde o největší dosavadní investici v historii Dopravního podniku měst Mostu a Litvínova.

„Vítězná cena je nějakých 647 milionů korun – realizovat by to měla společnost Chládek a Tintěra. Máme dotaci, kterou jsme si vyjednali, zhruba na úrovni 480 milionů korun. Zbytek tvoří podíl dopravního podniku, který na to bude čerpat úvěr,“ upřesňuje Paparega.

Pro cestující je nejdůležitější, že se nemění jízdní řády. Zastávky náhradní dopravy kopírují ty tramvajové. Jejich část je na frekventované silnici I/27. Řidiči tam proto budou muset být opatrní.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související