V Ústeckém kraji loni přibylo nehod, měly ale nejméně tragické následky za posledních pět let
Na silnicích v Ústeckém kraji zemřelo v roce 2013 čtyřicet osm lidí. Je to nejméně v posledních pěti letech. Oproti roku 2012 se snížil počet nehod zaviněných opilými řidiči, na druhou stranu ale mírně stouply nehody se šoféry pod vlivem drog.
Méně nehod s tragickými následky si ředitel krajské dopravní policie Jiří Ušák vysvětluje například povodněmi, kdy byly silnice pod vodou a na těch ostatních byli řidiči opatrnější:
„Významným vlivem je také skutečnost, že se po silnicích pohybují modernější vozidla než v minulosti. Účastníci dopravních nehod ve starých vozidlech, která neměla prvky pasivní bezpečnosti, končili s těžkými zraněními a usmrceními. Tyto nehody a následky jsou vždy o řád nižší. Uvedl bych také, že se řidiči častěji poutají a užívají další zádržné systémy, zejména autosedačky a další věci.“
K ukázněným řidičům ale nepatří šoféři kamionů. Ve svých velkých autech se cítí bezpečně i bez pásů.
Proto i letos policisté budou pokračovat v kontrolách zaměřených právě na kamiony - ať už jde o dodržování váhy nebo technický stav. Zopakují se i akce zaměřené na používání pásů.
„Řidiče nebo posádku kamionu, která nebyla připoutaná, policie stáhla na odpočívku a tam dostali na vybranou. Buď malou pokutu a absolvovat test na simulátoru nárazu nebo otočném simulátoru a poskytnutí první pomoci anebo pokutu v plné výši. Asi dva lidi se simulátoru báli, ale jsem rád, že si nakonec stejně vyzkoušeli, že i náraz ve 30kilometrové rychlosti je velice nepříjemný," vysvětluje Jan Pechout z BESIPu.
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
ONLINE: Trump pošle Ukrajině střely Patriot. ‚Platit je bude Evropská unie,‘ zdůraznil
-
17 pytlů. Policisté procházejí zajištěný majetek po asistentce, která měla ukrást sokolům miliony
-
Slovensko nebude hlasovacím automatem Bruselu jen proto, že si to přeje Fiala, říká místopředseda Směru
-
Zpráva, telegramový odkaz, pak nabídka peněz. Jak se Írán pokoušel v Izraeli rekrutovat špiony