V Ústeckém kraji loni přibylo nehod, měly ale nejméně tragické následky za posledních pět let

14. leden 2014

Na silnicích v Ústeckém kraji zemřelo v roce 2013 čtyřicet osm lidí. Je to nejméně v posledních pěti letech. Oproti roku 2012 se snížil počet nehod zaviněných opilými řidiči, na druhou stranu ale mírně stouply nehody se šoféry pod vlivem drog.

Méně nehod s tragickými následky si ředitel krajské dopravní policie Jiří Ušák vysvětluje například povodněmi, kdy byly silnice pod vodou a na těch ostatních byli řidiči opatrnější:

„Významným vlivem je také skutečnost, že se po silnicích pohybují modernější vozidla než v minulosti. Účastníci dopravních nehod ve starých vozidlech, která neměla prvky pasivní bezpečnosti, končili s těžkými zraněními a usmrceními. Tyto nehody a následky jsou vždy o řád nižší. Uvedl bych také, že se řidiči častěji poutají a užívají další zádržné systémy, zejména autosedačky a další věci.“

K ukázněným řidičům ale nepatří šoféři kamionů. Ve svých velkých autech se cítí bezpečně i bez pásů.

Proto i letos policisté budou pokračovat v kontrolách zaměřených právě na kamiony - ať už jde o dodržování váhy nebo technický stav. Zopakují se i akce zaměřené na používání pásů.

„Řidiče nebo posádku kamionu, která nebyla připoutaná, policie stáhla na odpočívku a tam dostali na vybranou. Buď malou pokutu a absolvovat test na simulátoru nárazu nebo otočném simulátoru a poskytnutí první pomoci anebo pokutu v plné výši. Asi dva lidi se simulátoru báli, ale jsem rád, že si nakonec stejně vyzkoušeli, že i náraz ve 30kilometrové rychlosti je velice nepříjemný," vysvětluje Jan Pechout z BESIPu.

autor: hau
Spustit audio