Ústí nad Labem chce budoucí nádraží rychlodráhy využít jako kompletní dopravní terminál
Nové dvoupatrové nádraží má Ústí nad Labem pomoci s propojením rychlodráhy, městských částí nebo jezera Milada. Taková je vize krajského města pro nové nádraží na plánované vysokorychlostní železnici Praha – Drážďany. Chystané řešení železniční dopravy ve městě má i po společném setkání odpůrce.
Nové dvoupatrové nádraží má vzniknout zhruba mezi současným hlavním a západním nádražím. Barbora Havrlová z Kanceláře architekta města v něm vidí středobod veřejné dopravy v Ústí nad Labem. Představené řešení budoucí rychlodráhy v krajském městě kritizoval na společném setkání například architekt Michal Gabriel. Podle něj je plánované umístění nového terminálu i frekvence vlaků, včetně nákladní dopravy, špatné.
Trasa rychlodráhy z Prahy přes Ústí nad Labem do Drážďan vyvolává debatu nejen v krajském městě, ale také například v Chlumci na Ústecku nebo některých obcích na Litoměřicku. Kudy budou vlaky jezdit, by mohlo být jasné už v červnu, kdy by mohli zastupitelé kraje projednat změnu zásad územního rozvoje.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Vláda se neshodla na potřebě jmenovat národního koordinátora pro euro, uvedl ministr Rakušan
-
Dřív jsem vařil pro 18 hostů. Teď mám 300 strávníků, popisuje zakladatel dobročinné vývařovny v Bejrútu
-
Ruská ekonomika se přehřívá, inflace roste. Válka Putinovi v jednu chvíli srazí vaz, věří analytik
-
Evropský parlament schválil novou Komisi. Podporu jí vyjádřil nejmenší počet poslanců v historii