Správa železnic představila trasu pro odklonění nákladní dopravy na plánované rychlodráze mimo Ústí nad Labem

21. červen 2024 13:47

V Ústeckém kraji zbývají poslední dny do hlasování o trase budoucí rychlodráhy z Prahy do Drážďan. Krajští zastupitelé budou o variantě hlasovat v pondělí 24. června. Ještě předtím je přijel přesvědčit ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Ústupkem ze strany železničářů má být odvedení nákladní dopravy z Ústí nad Labem a vznik nového tunelu. Podle kritiků jde o další čáru na mapě jen pár dní před hlasováním.

Tento bypass Ústí nad Labem, který by odvedl nákladní dopravu z levobřežní trati v Ústeckém kraji, prověřujeme. Předpokládáme, že začátek by mohl být někdo okolo Prackovic a následně by vedl do Trmic mezi Trmice a Koštov,“ představil hlavní rysy nově navrženého řešení Pavel Hruška ze Správy železnic. Díky tomu by se měla centru krajského města vyhnout nákladní doprava.

Nově navržené řešení ale nebude součástí změny zásad územního rozvoje, tedy krajské obdoby územního plánu, kterou budou zastupitelé kraje schvalovat na pondělním zasedání. Nový tunel pro nákladní dopravu by měl součástí až navazujících řízení.

„Co se týče toho bypassu, tak tam jsme se zavázali v rámci přípravy projektové dokumentace pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí zapojit mezi ty posuzované varianty i tuto variantu s tím nákladním bypassem z Prackovic směrem do Trmic,“ přiznává ministr dopravy Martin Kupka z ODS.

Naopak jiné řešení železničáři nemají ani pro Chlumec na Ústecku nebo některé obce na Litoměřicku, které s navrženou trasou nesouhlasí. Pracovního jednání před samotným projednáním trasy rychlodráhy se zúčastnilo podle prezenční listiny jen 22 z 55 krajských zastupitelů.

Zasedání k výběru trasy rychlodráhy začne na krajském úřadě v pondělí 24. června odpoledne.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio