Silničáři v Ústeckém kraji udržují v zimě na 4000 kilometrů silnic. Od listopadu už dispečinky drží nepřetržitou pohotovost

1. listopad 2024 13:19

Silničářům začala zimní sezona. Dispečinky tak drží nepřetržitou pohotovost. Třeba v Dubí na Teplicku, kde sídlí ředitelství Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.

Dispečer Martin Hokr nastupuje 12hodinovou pracovní směnu. Silničářské dispečinky drží zimní pohotovost nepřetržitě až do konce března.

„Informace o tom, kde jsou nějaké větší problémy v dopravě, se shromažďují zde, takže máme přehled prakticky o celém Ústeckém kraji. Všechno je v systému – máme systém meteorologický i GPS,“ shrnuje.

Technika silničářů v Dubí

Dispečer tak má aktuální informace o tom, kde se mechanizace právě nachází a na čem pracuje. „V Ústeckém kraji máme víc jak 80 okruhů zimní údržby a dohromady s rezervami máme 100 vozidel připravených k zásahu,“ přibližuje.

V zimním období patří k problémovým oblastem například Krušné hory. „Přímo tady u nás v oblasti Cínovec, na Chomutovsku Hora svatého Šebestiána. Poměrně komplikovaná místa jsou na Děčínsku, kde na některých silnicích nemůžeme kvůli ochraně přírody používat sůl. Největší komplikace vznikají při velkém spadu sněhu nebo při ledovkách,“ vysvětluje Hokr.

Problémy bývají často podél řek a na horách

Podle náměstkyně ředitele krajské správy a údržby silnic Lenky Holovské bývají v zimě problémy taky kolem řeky Labe.

„V zimním období tam vznikají námrazy, bývají tam mlhy – to bývá pro řidiče velmi nebezpečné. Samozřejmě v Krušných horách bývá situace také někdy krušná – jsou tam místa, která bývají často zafoukaná. Tam jezdíme pravidelně – pro řidiče to má ale aspoň tu výhodu, že ten sníh je tam vidět,“ dodává Holovská.

O sjízdnost zhruba 4000 kilometrů silnic se v kraji stará 19 dispečinků.

Spustit audio