Půlmiliardovou zakázku Dopravního podniku města Ústí na nákup parciálních trolejbusů prověřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže

11. duben 2021 12:23

Dopravní podnik města Ústí nad Labem chce koupit 33 parciálních trolejbusů, které můžou jezdit i na baterie. Měly by stát více než půl miliardy korun a město chce na jejich pořízení využít evropské dotace. Zejména technické parametry zakázky ale může podle společnosti Cegelec splnit pouze jeden výrobce v České republice. To ředitel Dopravního podniku Libor Turek odmítá.

„Nemůžeme ovšem přijmout námitky dodavatele, který nemá k dispozici schválení trolejbusu a chtěl by ho pro nás teprve vyvíjet. Pokud na pořízení dostaneme dotaci, budeme muset v přesně určené lhůtě pořídit skutečně funkční trolejbusy,“ vysvětlit Libor Turek.

Podle obchodního ředitele firmy Cegelec Libora Hinčicy ale Drážní úřad trolejbusy běžně schvaluje poté, co je výrobce připraví podle požadavků zákazníka a českých norem.

„Dopravní podnik například požaduje, aby ten trolejbus měl dojezd 12 kilometrů na baterie. Pokud by čistě teoreticky měl třeba trolejbus, který by dokázal ujet 10 kilometrů, musel by koupit novou baterii, nechat ten trolejbus znovu schválit,“ uvedl příklad Libor Hinčica.

Kolik zájemců se v termínu do 29. března přihlásilo, nechce Dopravní podnik města Ústí nad Labem vzhledem k nedokončené soutěži říct. Zatím ani nemůže uzavřít smlouvu

„Po dobu 60 dní nesmíme v zadávacím řízení uzavřít smlouvu,“ upřesnil ředitel Libor Turek.

Zakázku prověřuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Podle mluvčího Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martina Švandy trvá prověřování veřejných zakázek podle složitosti případu jeden až dva měsíce.

Spustit audio