Poradna: Jak jednat s prodejci v obchodních centrech?
Máme tu reakci na náš předchozí pořad od posluchačky Lenky z Ústí nad Labem: „Pouliční prodejci se ve městech, kde je tento prodej zakázán, přesunuli do velkých obchodních center. Je to hrozné, kdykoliv vstoupím do ústeckého Fóra, hned mě někdo otravuje, nevyhnu se tomu a nemůžu použít trik, že telefonuju, protože telefon nestihnu ani vyndat… Co mám dělat?“
„Takovou situaci můžeme vyřešit v klidu tím, že prostě řekneme „děkuji, nemám zájem“. Můžeme k tomu klidně přidat i úsměv.
Důležité, a nebojím se říci klíčové, je nezpomalovat. Musíme jít dál stejným tempem, dokud neopustíme „manipulační prostor“ prodejce. Pokud zpomalíme, dáváme tím prodejci největší možný impuls začít s námi komunikovat, on udělá krok dva k nám a už nás má,“ vysvětluje Milan Knotek.
Další variantou je prodejce si nevšímat a jít dál, v malém prostoru v uličce v obchodním centru to ale někdy udělat nemůžeme.
Pozor také na dotazy – všimněme si, že pouliční prodejci používají čím dál méně první větu „Dobrý den, můžeme vám nabídnout…atd.“, protože na tuhle větu je jednoduché odpovědět „ne, děkuji“.
Čím dál častěji se objevuje rafinovanější začátek komunikace se zákazníkem… Dobrý den, víte, že v Ústí otevřeli novou ordinaci praktického lékaře? I tady ale můžeme klidně říci „ne, děkuji“, nebo neodpovědět vůbec.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor


Zmizelá osada
Dramatický příběh viny a trestu odehrávající se v hlubokých lesích nenávratně zmizelé staré Šumavy, několik let po ničivém polomu z roku 1870.