Měření rychlosti v tunelech Panenská na dálnici D8 v Krušných horách? Zbytečné. Data nemá kdo zpracovat

Severní portály tunelu Panenská na dálnici D8
Severní portály tunelu Panenská na dálnici D8

Ústecký magistrát se odvolává na stanovisko Ústeckého kraje, podle kterého by měla policie dodávat k přestupku víc informací. Podle policie je ale řešení přestupku věcí úředníků. Hříšníci se tak postihu zatím bát nemusejí.

V tunelu Panenská jezdí rychleji než devadesátkou zhruba pět procent řidičů, přičemž více než stošedesátkou desítky řidičů. A rekordmanovi, tomu jsme naměřili 268 km v hodině,“ popisuje Jan Rýdl z ŘSD problém s nedodržováním povolené osmdesáti kilometrové rychlosti v tunelu Panenská na dálnici D8 na Ústecku.

Tunel je vybavený automatickým měřícím zařízením, které vyšlo na miliony korun. Problém je ale v tom, že údaje o přestupcích z tunelů nemá kdo zpracovat.

Podle policie má překročení rychlosti řešit ústecký magistrát. „Ze strany Ředitelství silnic a dálnic a Policie České republiky je systém připraven k samotnému spuštění a dle stanoviska ministerstva dopravy je potřeba součinnost ze strany pověřené obce, kterou je v to to případě magistrát Ústí nad Labem. I přes urgence do této chvíle tak nebylo učiněno,“ uvedla Eva Kropáčová z policejního prezidia.

Ústecký magistrát má ale jiný názor. „Magistrát se bude řídit definitivním oznámení krajského úřadu. Je to stanovisko, které podporuje dosavadní stav, to znamená stav, kdy policie musí pro řešení přestupku dodat kompletní materiál,“ oponuje Romana Macová z ústeckého magistrátu.

 Nadřízeným úřadem magistrátu je ústecký krajský úřad. Podle vedoucího krajského odboru dopravy Jindřicha Fraňka by měly záznamy o přestupku od policie vypadat jinak: „Policie by se měla snažit zjistit, kdo ten přestupek skutečně spáchal, nejen předat informaci o vozidle, kterým to bylo spácháno. Snažíme se přece dopadnout viníka toho přestupku, asi by to nemělo být směřováno primárně na provozovatele vozidla.“

Automatické měření rychlosti v tunelu Panenská tak aktuálně nemá využití. Jediným násrtojem na dohled nad provozem na dálnici tak zůstávají mobilní hlídky policie.