Litvínov a Most chtějí rozšířit silnici mezi městy. I kvůli havárii v Unipetrolu
Frekventovaná silnice I/27 z Mostu do Litvínova je podél chemických závodů místem častých dopravních nehod. Zhruba čtyřkilometrový úsek silnice vede podél tramvajových kolejí a obzvláště za deště tam řidiči musí zpomalit kvůli nerovnostem vozovky. I to je důvod, proč Most a Litvínov chtějí, aby stát silnici rozšířil z dvou pruhů na čtyři.
Už na začátku problémového úseku silnice kolem chemických závodů jsou dopravní značky omezující rychlost na 70 km/h v případě, že prší.
Po celé délce silnice jsou totiž vyjeté koleje a vozovka je navíc plná nerovností. Po levé straně směrem od Mostu ji lemuje několik křížků, tedy památníků na tragické dopravní nehody. O tom, že je silnice nebezpečná, ví i dopravní policisté.
„Z pohledu bezpečnosti a plynulosti silničního provozu se jedná o zatíženou komunikaci první třídy. Evidujeme i usmrcené osoby na tomto úseku silnice poblíž Mostu a Litvínova,“ řekl zástupce vedoucího dopravní policie v Ústeckém kraji Martin Sochr.
Policisté by tedy rozšíření silnice přivítali stejně jako Most. Podle primátora města z hnutí Severočeši Most Jana Paparegy by rozšíření silnice přineslo větší komfort dopravy.
„Rozhodně lepší dopravní dostupnost mezi oběma městy. Ta silnice je velmi nepřehledná, řekl bych až nebezpečná. V neposlední řadě je třeba si uvědomit, že silnice prochází Chemparkem, to znamená průmyslovým areálem. Je to v České republice dosti značná anomálie,“ vysvětlil Paparega.
Rychlejší evakuace
V polovině srpna v litvínovské chemičce došlo k havárii, která si vyžádala evakuaci zaměstnanců. Naštěstí nebylo nutné povolat desítky sanitních vozů. Podle starostky Litvínova Kamily Bláhové z hnutí ANO by i z důvodu podobných havárií mělo dojít k rozšíření silnice.
„Nedávná mimořádná havárie nám ukázala, že silnice je nedostatečná a zasloužila by zkapacitnění,“ uvedla Bláhová.
S bezpečnostním pohledem na věc v souvislosti s Unipetrolem souhlasí i mostecký primátor Jan Paparega. „V případě nějaké mimořádné události, kdy by zde museli zasahovat nejenom hasiči a policisté, ale zejména zdravotní služba, si myslím, že by zde byly ohromné komplikace,“ řekl.
Podle policisty Martina Sochra by na čtyřproudé silnici bylo v případně havárie možné evakuovat rychleji více lidí.
Souhlas Bezpečnostní rady státu
Premiér Bohuslav Sobotka z ČSSD řekl, že stát posoudí případné rozšíření silnice až poté, co spočítá, kolik aut úsekem denně projede. Vyjádřit se musí také Bezpečnostní rada státu.
„Mělo by proběhnout nové intenzivní sčítání dopravy na přelomu letošního a příštího roku. Druhý vstup, který by měl být k dispozici, je stanovisko bezpečnostní rady kraje a státu,“ popsal Sobotka a dodal:
„Samozřejmě ministerstvo dopravy by mělo provést nový výpočet z hlediska ekonomické výhodnosti této stavby.“
Stát by se pak musel vypořádat i s majiteli pozemků podél silnice. Ne všichni totiž souhlasí s prodejem kvůli rozšíření silnice.
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Rusko udeřilo na energetickou infrastrukturu Ukrajiny. ‚Cílem je morálka Ukrajinců,‘ říká analytik
-
‚Angelo, odpusťte mi.‘ Putin se omluvil Merkelové za to, že ji v roce 2007 vyděsil svým psem
-
ŽIVĚ: Slavia hraje v Evropské lize s Fenerbahce Istanbul. Radiožurnál Sport vysílá přímý přenos
-
I kdyby nebylo na platy učitelů, tak na válčení se peníze najdou, říká politolog o stavu ruské ekonomiky