Litoměřice pořádají velký průzkum spokojenosti lidí se službami i fungováním radnice

16. listopad 2022 09:50

Jak vést město, aby byli všichni obyvatelé spokojeni? To je téma zatím posledního průzkumu v Litoměřicích. Tazatelé se v ulicích obyvatel ptají na jejich názory na fungování radnice, služeb nebo na sportovní a kulturní vyžití ve městě. Data z rozsáhlého projektu pak mohou novému vedení města sloužit jako podklady pro další rozhodování.

Ve městě mohou lidé v těchto dnech potkat 16 tazatelů, kteří zjišťují, s čím jsou nebo naopak nejsou obyvatelé Litoměřic pokojení. Cílem je získat odpovědi od 2000 lidí různého věku i pohlaví, a to napříč celým městem.

„Momentálně máme víc žen, také máme jednu lokalitu víc zastoupenou než ty ostatní. Teď bychom se měli víc zaměřit na jiné lokality a na větší oslovování mužů a starších obyvatel města,“ vysvětluje koordinátorka průzkumu Petra Sýkorová.

Průzkum spokojenosti v Litoměřicích

Tento průzkum je součástí rozsáhlého projektu LOKAL zaměřeného na tzv. Zdravá města.

„Je to dvouletý projekt, financovaný z peněz Evropské unie s celkovými náklady 8,9 milionu korun, z toho městská spoluúčast je 445 000 korun. Součástí projektu je také zavedení a implementace Portálu občana,“ přibližuje Sýkorová.

Kromě Portálu občana je také součástí projektu řada konkrétních dotazníků. Jeden z průzkumů se zaměřil také na způsoby komunikace města s veřejností. Celkem se ho zúčastnilo na 1000 lidí.

„Radniční zpravodaj a webové stránky města jsou nejvyužívanějšími komunikačními kanály, naopak pro nejmladší kategorii, pro lidi ve věku 20 až 30 let, to nejsou ty správné komunikační kanály – tito mladí lidé preferují například Instagram,“ shrnuje mluvčí města Eva Břeňová.

Lidé se aktuálního průzkumu spokojenosti mohou zúčastnit až do 10. prosince. Výsledky celého projektu pak budou známé na jaře příštího roku. Data mohou následně posloužit novému vedení města jako podklady pro další rozhodování o chodu a fungování radnice.

Spustit audio

Související