Hipodrom v Mostě má opět několikamilionovou ztrátu. Město i majitel areálu hledají způsob, jak ji snížit

20. srpen 2020 10:00

Hipodrom v Mostě vykázal loni ztrátu 8 milionů korun, letos se částka podle vedení sportoviště ještě zvýší. Většinovým majitele areálu je společnost Charvát Group, město Most má v závodišti menšinový podíl. Oba partneři teď hledají způsob, jak propad ve financích snížit. Jednou z možností je přilákat lidi do areálu hipodromu i mimo dostihové dny, kterých je průměrně sedm ročně.

Jedním ze zásadních problémů je například závlaha celé závodní dráhy hipodromu. Podle majitele společnosti Charvát Group, Jiřího Charváta, vyjde každé zalití závodní dráhy zhruba na 400 tisíc korun.

V areálu hipodromu je jedna retenční nádrž, ze které se musí voda čerpat a dovádět potrubím k zavlažovacímu zařízení. Samotné čerpání vody elektrickými čerpadly je nákladné, závažnější jsou ale úniky vody z potrubí, které je podle vedení závodiště doslova děravé jako řešeto.

Projekt na obnovu potrubí a případnou stavbu dalších retenčních nádrží už má město Most zpracovaný, podle radnice by práce měly začít na počátku příštího roku.

Vedení hipodromu plánuje přilákat lidi i mimo koňské dostihy

Dalším způsobem, jak snížit ztráty, je přílákat Mostečany do areálu závodiště i v čase, kdy se žádné dostihy nekonají. Sportovní aktivity, jako je in line dráha nebo hřiště na discgolf, jsou podle vedení areálu využívány minimálně, v plánu je proto zprovoznění restaurace, která by byla otevřená celoročně, a také pořádání jiných kulturních a zážitkových aktivit, jako jsou sportovní a hudební festivaly.

Dlouho se debatovalo o tom, že nevýhodou závodní dráhy mosteckého hipodromu je sklon cílové rovinky, která je z kopce, což není pro koně vhodné.

Podle většinového majitele hipodromu Jiřího Charváta je stále možnost otočit směr závodu, i když to není tak jednoduché. Nejde totiž jen o to, otočit směr běhu koní. Je s tím spojeno i přesunutí celého cílového zázemí, a to je podle Jiřího Charváta otázkou několika milionů korun.

Podle něj jsou navíc na řadě důležitější věci – například snížení ztráty nebo už zmíněná rekonstrukce závlahového systému včetně potrubí.

autor: Jan Beneš
Spustit audio

Související