Členové Zubrnické museální železnice pokračují v obnově historické trati i horního nádraží v Úštěku

2. únor 2021 14:25

Ústecký kraj chce v letošním roce šetřit. Méně peněz půjde například na dotace pro obce nebo na dopravní obslužnost. Hrozí tak omezení některých spojů. Turistické vlakové a lodní linky by ale během sezóny jezdit měly. I proto pokračují členové Zubrnické museální železnice s obnovou někdejší trati včetně bývalých nádraží.

„Využíváme koronaviru k tomu, že organizujeme malé pracovní skupinky, které rekonstruují místnosti v budově horního nádraží, konkrétně ložnici, kuchyň a sociální zařízení,“ vysvětluje Petr Toman ze Zubrnické museální železnice.

Minulý rok se spolku, i díky podpoře veřejnosti, podařilo také opravit další část úseku trati mezi Zubrnicemi a Lovečkovicemi, a to o celý kilometr.

„Hned, jak to počasí dovolí, budeme v prodlužování tohoto úseku pokračovat až do kilometru 8,0 – od přejezdu v Zubrnicích to tedy už bude jen 1 700 metrů. Vypadá to, že je to jen kousek, ale když si vezmete, kolik už to stálo financí, uvědomíte si, že jen díky velké podpoře veřejnmosti si to můžeme dovolit,“ dodal Toman.

Kvůli škrtům v krajském rozpočtu panovala mezi členy spolku obava, jestli Ústecký kraj podpoří turistické linky i v letošním roce.

„Tím, že to případné snižování, ke kterému, jak doufám, v žádném velkém rozsahu nedojde, má být až od poloviny roku, shodli se politici, že není reálné omezovat turistické linky, které mají mít do té poloviny roku už větší část za sebou,“ vysvětluje Jindřich Franěk.

Provoz turistických linek vyjde zhruba na 15 milionů korun. Pokud to situace kolem koronaviru dovolí, měly by zahájit sezónu na začátku dubna.

autor: Jan Bachorík
Spustit audio

Související