Bolesti zad. Jak nad nimi vyhrát?

6. září 2012
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy bolest zad, páteř
0:00
/
0:00

Bolesti zad trápí čas od času snad každého z nás. Někdo trpí na bolesti krční páteře, jiné zase trápí bolest v bedrech. Co vůbec bolesti zad způsobuje?

Bolesti zad způsobuje nesprávný způsob života, nadváha a přetěžování svalů. Každý člověk by se měl svému tělu věnovat – měl by sportovat, posilovat své vnitřní svaly a posilovat hluboký stabilizační systém, ať už sám nebo pod dohledem lektorů.

„Pokud už člověk nějaké problémy se zády má, měl by raději nejdřív začít s cvičením pod dohledem rehabilitačního pracovníka.“ vysvětluje fyzioterapeutka Denisa Musilová a pokračuje: „Člověk, který sedí celý den u počítače, většinou trpí bolestí krční páteře a bederní páteře. Je to způsobeno tím, že se oslabují mezilopatkové svaly a zkracují prsní svaly...“

Jednou z metod, jak nad bolestmi zad vyzrát, je metoda Ludmily Mojžíšové. „Posiluje svalový korzet a věnuje se i svalům pánevního dna, které jsou také spojené s bolestmi bederní páteře.“ popisuje Denisa Musilová.

A jak je to se sportování u lidí, které mají velké bolesti zad? „Sport je vhodný, ale každý si musí sáhnout do svého svědomí, zda je schopný si doma pravidelně cvičit cviky, posilují vnitřní svalový korzetu. Když máte slušný svalový korzet a břišní svaly nejsou ochablé, klidně sportovat můžete... Pokud se ale své schránce nevěnujete, tak pro vás sport vhodný není...“

A v čem tedy metoda Ludmily Mojžíšové spočívá? „Touto metodou se neléčí jen gynekologické a porodní, ale má široké spektrum i pro vertebrogenní potíže. můžete odblokovat zablokovaná žebra, hrudní páteř, věnuje se i bederní páteři a svalům pánevního dna. Zabývá se více do hloubky posilováním a uvolňováním svalů pánevního dna, protože od nich se pak vyvíjí celé postavení celého osového orgánu.“ dodává Denisa Musilová.

Při sezení na židli mají být obě plosky nohou celé na zemi a kolena mají být níž než kyčle. Opak způsobuje bolesti v bedrech. Také je dobré mít pohodlnou židli, s opěrkami a ještě lépe bederní výztuží. Pak prý záda nebolí.

autor: Eva Holá
Spustit audio