Během pár týdnů zahájí silničáři stavbu 12kilometrového úseku dálnice D6 u Lubence

6. červen 2024 15:45

Ředitelství silnic a dálnic vybralo zhotovitele stavby úseku dálnice D6 přes Ústecký kraj. U Lubence na Lounsku tak zřejmě v červenci začne stavba jednoho z nejdelších úseků dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary. 12kilometrový úsek postaví za necelé 3,5 miliardy korun sdružení firem Eurovia, Berger a Stavby mostů.

Směrem na severozápad od Prahy buduje Ředitelství silnic a dálnic dvě autostrády. Podle mluvčího Jana Rýdla jsou to desítky kilometrů nových dálnic.

„Aktuálně máme ve výstavbě tři úseky dálnice D6, a to s celkovou délkou téměř 21 kilometrů. Koncem června zprovozníme zbylé dva úseky D7, jejichž délka je přes 10 kilometrů,“ uvedl Rýdl.

K tomu během pár týdnů přibude stavba jediné části D6 v Ústeckém kraji. „Pokud nebudou do 15. června podány námitky proti výběru, zahájíme stavbu 3. července tohoto roku,“ dodává Rýdl.

Na stavbu dálnic je potřeba obrovské množství stavebního materiálu

Podle geologa Josefa Godányho z České geologické služby je to především v této oblasti nápor na dodávku stavebního materiálu.

„Těch zdrojů štěrkopísku podél stavby té stavby R6 na Karlovy Vary moc nemáme. V západní části Středočeského kraje je to středisko Dlabačov, a pak tam máte ložisko Velká Černoc. Jinou pískovku tam široko daleko nemáme. To potom zatěžujeme to životní prostředí i tím, že tu musíme dovézt z větší vzdálenosti,“ vysvětluje Godány.

„Ty zásoby jsou tady obrovské, protože je to jedno z největších ložisek v Česku. Ale jak je stavební krize a ty menší stavby se odkládají, tak bychom měli úbytek, ale díky tomu, že se stavějí ty dálnice, tak zůstáváme na těch samých číslech,“ shrnul Petr Dušek, mluvčí společnosti, která těží ve Velké Černoci.

Stavební kámen vozí stavbaři z ještě vzdálenějších kamenolomů. Podle Josefa Godányho se potřeba hledat nové zdroje kvalitního stavebního kamene zvýší společně s plánovanou stavbou vysokorychlostní železnice.

Spustit audio

Související