Za parkování v centru Ústí nad Labem si od září řidiči připlatí. Město chce, aby využívali hlavně parkovací domy

3. srpen 2021 11:53
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Parkoviště (ilustrační foto)

V Ústí nad Labem se od září zdvojnásobí parkovné v centru města. Radnice chce, aby řidiči víc využívali nedaleké parkovací domy, kde je stání levnější. Připravuje i další možnosti pro parkování.

Tam, kde nyní stačí desetikoruna, za měsíc už to bude 20 korun. Tarif na 24 hodin se ze 70 korun zvyšuje na stovku. To budou od září základní ceny.

Ještě dražší bude parkování v nejužším centru, řekl náměstek primátora Pavel Tošovský: „Týká se to ulic Dlouhá, Pařížská, Bratislavská a Velká Hradební, kde bude první započatá hodina 40 korun a každá další započatá hodina 70 korun.“   

Už teď je výhodnější nechat auto v garážích pod Mariánskou skálou, hodina je zadarmo a další pak po desetikoruně. Anebo v Zanádraží, tam jsou zdarma tři hodiny stání a další po 20 korunách. Z obou garáží je to do centra jen pár set metrů. Jenže tyhle parkovací domy zejí prázdnotou.

„Tam je vytížení 15 procent. Cílem jej, aby ta auta nestála na ulicích a nezabírala veřejný prostor a aby se v tom městě dalo chodit. V ústavě není žádný právo na auto v centru města, prostě je to způsob, aby to město fungovalo. Skutečně upřednostňujeme chodce, cyklisty, upřednostňujeme kvalitní veřejný prostor,“ vysvětluje náměstek primátora Martin Hausenblas.

I proto město ještě letos upraví parkoviště se zvýhodněnými cenami v místech bývalého autobazaru pod Větruší nedaleko nádraží. A připravuje i další možnost státní.

„Pod magistrátem je velké parkoviště, bude optimalizováno a bude vlastně uvolněno mimo pracovní dobu pro veřejnost tak, aby se tyto kapacity využily,“ doplňuje Martin Hausenblas.

Ke garážím pod magistrátem vede Pařížská ulice a náměstek Hausenblas připomněl v souvislosti s úpravou parkování záměr města právě v Pařížské. „Z toho by se měl stát postupně městský bulvár, tam ta auta skutečně postupně nebudou, bude to zredukováno na jednosměrku, a proto právě optimalizujeme ta magistrátní parkoviště, abychom kvalitu toho prostoru v centru zlepšili,“ dodává Hausenblas.   

Ústí nad Labem připravuje i další placené parkovací zóny – třeba u kampusu, kde dostanou přednost rezidenti, dále na Střekově u soudů a také v předlické průmyslové zóně – tam budou pro kamiony vysoké ceny.

 

Spustit audio