Ve Štětí se otevřelo další přístaviště pro malá plavidla. Zakotvit tam může 12 lodí najednou
Ve Štětí se 3. srpna otevřelo další ze série veřejných přístavišť na Labi. U mola dlouhého 60 metrů může zakotvit až 12 malých lodí. Prostřednictvím přístavní karty mohou lodě čerpat také elektřinu.
Molo ve Štětí se podobá tomu v Roudnici nad Labem. Je pevně připevněné železobetonovými piloty k říčnímu dnu, je ale kratší – má jen 60 metrů. Lodě mohou kotvit u mobilních výložníků, na které se schází po drobném schůdku, přesto je ale molo bezbariérové. Lodě se tu mohou připojit k elektřině, chybí tu ale přípojka na vodu.
Molo je připraveno až na 20letou povodeň, a to včetně citlivých technologií, které jsou umístěné zhruba 100 metrů od přístaviště.
„Tam na té železné konstrukci je pro uživatele ovládací řídící sloupek, kde si navolí, že si tu elektřinu mohou spustit. Je to proto, aby, pokud tady dojde k zaplavení, se ta voda nedostala do toho velkého rozvaděče – do těch slaboproudých, jemných věcí,“ vysvětluje projektant Petr Sedlák.
Stavba mola i této věže se prodražila o zhruba dva miliony korun. Celkové náklady na vybudování přístaviště se tak vyšplhaly 25 milionů korun bez DPH.
Ředitelství vodních cest plánuje letos dokončit dalších pět přístavišť. „Připravujeme k otevření do konce roku další přístaviště – v Brné, v Kolíně, v ústeckém Vaňově, v Poděbradech a v Davli na Vltavě,“ vypočítává ředitel Lubomír Fojtů.
Stavbu přístaviště v Malých Žernosekách zatím Ředitelství vodních cest muselo odložit kvůli námitkám ochránců přírody.
Mohlo by vás zajímat
Nejposlouchanější
Zprávy z iROZHLAS.cz
-
Až 40 procent zákonodárců tvoří na Tchaj-wanu ženy. Lepšímu zastoupení pomohly genderové kvóty
-
Když korupce zabíjí. Co odhalila ukrajinská operace Midas o prezidentu Zelenském?
-
Shein v Paříži? Kontrast levné módy a luxusní čtvrti budí rozruch, popisuje novinářka Šponerová
-
Ve válce s Ruskem nejsme, ale v míru už také ne, říká kancléř Merz pro Wall Street Journal



